چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۷
۰ نفر

شاید چنانچه در کنار فیلم‌ها و سریال‌های به اصطلاح پاپ کورنی، درباره سقوط روزانه آسانسور‌ها نیز، یک مستند تاثیرگذار از تلویزیون پخش می‌شد، برخی افراد متوجه می‌شدند

که تابوت، نوع عمودی هم دارد. البته آسانسور‌ها در صورتی تبدیل به تابوت عمودی می‌شوند که افرادی که قصد استفاده از آن را دارند به هشدار‌های نصب شده روی این وسیله توجه نکنند.

گاهی مشاهده می‌شود که داخل آسانسوری که فقط 4 نفر ظرفیت دارد بین 6 تا 7 نفر سوار می‌شوند. جالب اینجاست که چنانچه فردی به دیگران در مورد خطرناک بودن این اقدام هشدار دهد یا از آسانسور مملو از افراد چاق خارج شود، دیگران وی را وسواسی و حتی ترسو قلمداد می‌کنند.

از سوی دیگر موردی که گاه در مورد آسانسور‌ها رعایت نمی‌شود، بازدید فنی گاه‌به‌گاه آن است. در برخی مجتمع‌های مسکونی یا شرکت‌ها و اداره‌ها گاهی از آخرین بازدید فنی آسانسور‌ سال‌ها گذشته است.

حاشیه‌های بین‌راهی

متن راه‌های بین شهری به قدری جای بحث دارد که پرداختن به حاشیه آن کمی مشکل است. اما واقعیت‌هایی همچون آنچه تصویر آن را علی ذکاوتی برای ما فرستاده است باعث می‌شود به این حاشیه‌های گاهی مهم‌تر از متن نیز بپردازیم.

متاسفانه در حالی که یکی از جاذبه‌های سفر شامل مناظر زیبای اطراف جاده‌هاست اما معضل خالی کردن‌نخاله در حاشیه جاده یکی از مشکلاتی است که همچنان پیش روی شهروندان است. به نظر می‌رسد جریمه‌های این نوع تخلیه بار به هیچ‌وجه برای صاحب‌بار و راننده‌های خودرو‌های سنگین بازدارنده نبوده است؛ زیرا در کمتر جاده‌ای می‌توان چنین صحنه‌هایی را مشاهده نکرد.

به هر حال شهروندان توقع دارند در کنار برخورد با متخلفان، تسهیلاتی نیز برای تخلیه آسان‌تر و ارزان‌تر نخاله‌ها در نظر گرفته شود تا در کنار جریمه‌های سنگین‌تر بتوان به کاهش این معضل امید داشت.

مقابله عملی با آنفلوانزا

این روز‌ها آنفلوانزای نوع آ به یکی از جدی‌ترین نگرانی‌های مردم تبدیل شده است. این در حالی است که پزشکان شست‌و شو و ضدعفونی کردن دست‌ها را مهم‌ترین راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری عنوان می‌کنند. با وجود این جز برخی توصیه‌های ایمنی که در رسانه‌ها پخش می‌شود، کمتر شاهد برخورد عملی با این بیماری هستیم.

اما در همین حال در برخی از سازمان‌ها مقابله عملی با آنفلوانزای نوع جدید آغاز شده که خوب است در سایر مراکز از جمله مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها هم اجرا شود.

در چارچوب این طرح، مخزن‌هایی حاوی ژل ضدعفونی کننده دست‌ها در طبقه‌های گوناگون سازمان یا اداره نصب می‌شود و کارمندان در حین حضور در اداره این شانس را دارند که به‌طور مکرر دست‌های خود را ضدعفونی کنند. به این ترتیب تا حدود زیادی خطر ابتلا به بیماری به وسیله دست‌های آلوده کاهش پیدا می‌کند.

صدای آشنای بوق اشغال

باوجود اینکه سامانه 118 برای پاسخگویی به سؤالات مردم درباره شماره تلفن مراکز و بخش‌های گوناگون پیش‌بینی شده است اما گاهی اشغال بودن بیش از اندازه خط‌های آن موجب می‌شود که این سامانه در عملی شدن اصلی‌ترین هدف خود موفق نباشد.

این در حالی است که در صورت برقراری تماس موفق با این سامانه از بسیاری از سفر‌های بی‌مورد درون شهری جلوگیری می‌شود و شهروندان می‌توانند با تلفن، از وضعیت مکانی که می‌خواهند به آن مراجعه کنند، آگاه شوند.

از آنجایی که این مورد به طور غیر مستقیم بر کاهش بار ترافیکی تاثیرگذار است و از سوی دیگر رفاه حال شهروندان را تامین می‌کند، انتظار می‌رود تا با توجه به حجم بالای تقاضا، خط‌های بیشتری به این سامانه اختصاص داده شود تا شهروندان برای برقراری تماس با 118 دچار مشکل نشوند و بتوانند هر چه سریع‌تر پاسخ خود را دریافت کنند.

کد خبر 96608

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز