نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی گفت: استان قزوین با توجه به موضوعات مطرح شده در خصوص انتقال پایتخت، می‌تواند شهری برای جایگزینی مناسب در این امر باشد.

قزوین

به گزارش همشهری‌آنلاین، روح الله عباسپور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: قزوین در ادوار گذشته مجلس یکی از گزینه های اصلی انتقال پایتخت بود تا مشکلات کلانشهر تهران کاهش یابد و امروز نیز با توجه به مسایلی که در این شهر بزرگ وجود دارد، قزوین می تواند مهم‌ترین گزینه برای انتقال پایتخت باشد.

وی ادامه داد: شهر قزوین از ویژگی‌های مناسبی در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی، زیرساخت و دسترسی راه‌ها برخوردار است و با توجه به نزدیکی به تهران گزینه بسیار مناسبی برای پایتخت شدن است.

عباسپور تصریح کرد: از طرف دیگر با توجه به سبقه تاریخی قزوین از لحاظ پایتخت بودن و همچنین داشتن وقعیت مناسب آب و هوایی و ظرفیت‌های گردشگری و علمی و دانشگاهی نیز گزینه بسیار خوبی می‌تواند برای انتقال پایتخت از تهران باشد.

به گفته این مسوول، در کنار تمام مزیت‌ها اما مشکلاتی نیز از جمله در زمینه آب دارد، اما با تدابیری که اندیشیده شده سدهای نهب، بالاخانلو و طالقان از جمله مهم ترین راهکارها برای تامین آب شرب و کشاورزی این استان محسوب می شود که باید برای استفاه بهینه از آنها راهکارها و برنامه ریزی های درستی تعبیه شود.

وی افزود: سد بالاخانلو قدرت تامین آب آشامیدنی را ندارد و باید به دنبال منابع آب پایدار و تولید آب برای استان قزوین باشیم تا همانند استان ها دیگر گریبانگیر مشکلات تامین آب نشویم.

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ۸۰۰ میلیون متر مکعب آب استان ما راهی دریای خزر می‌شود اما طارم و الموت ما تشنه هستند باید این موارد مدیریت شود و همچنین مشکل کم آبی دشت قزوین با انتقال آب الموت رود می ‌واند حل شود و انتظار می رود وزارت نیرو آن را با جدیت مورد توجه و پیگیری قرار دهد.

کد خبر 965940
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 104
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 70
  • مهناز موسوی IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۴
    11 1
    برای پایتخت سیاسی؟
  • محمد IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۴
    50 3
    واقعا چنین فردی نماینده ملت ایران در مجلس است خدا به ملت ایران رحم کند.
  • سعادت JP ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۴
    24 20
    استان قزوین خیلی مناسب است برای پایتخت شدن به تهران هم نزدیک هست فقط مشکل آب باید حل شود
  • شهروند IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۴
    18 26
    قزوین شهر رویاهاست... آب میخوای چیکار!!!!!! 😂😂😂😂😂
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
      17 3
      با درود خوب بخواد مشکل اب اونجا حل کنند مشکل اب تهران حل می‌کنند هزینه کمتری هم داره
  • ممل IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۴
    48 4
    داداش غیب گفتی تهران هم خودش الان شرایط پایتخت شدن رو داره، از همه لحاظ هم به خودش(تهران) نزدیکه فقط اونم مشکل تامین اب داره وگرنه اوکیه به نظرت برای تهران تامین اب کنیم در مقایسه با اینکه پایتخت انتقال بدیم قزوین، بعد برای قزوین تامین اب کنیم‌ کم‌هزینه تر نیست؟؟؟ لطفا نظر کارشناسیتو بگیااااااا
  • سمی IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۴
    49 35
    خوبه حتما پایتخت رو عوض کنید تهران خلوت بشه ما ی نفس بکشیم از دست این دهاتی ها و شهرستانی‌ها
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
      66 4
      تو خودت هم معلوم نیست از کدوم دهات به اون نقطه مهاجرت کردی😁
    • ماریا IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
      33 7
      روستایی شرف داره به شما که معلوم نیست برا کدوم ...
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
      32 5
      اولا تهران به واسطه به قول خودت همین دهاتی ها و شهرستانی ها شده تهران والا تهران که یک بیابانی بیش نبوده چهار راهی بوده نزدیکی تهران اصلا ما کسی با اصالت تهرانی نداریم تمام همین دهاتی ها و شهرستانی ها شهریت به این بیابان دانند پس بگرد دنبال اصالت خودت
    • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
      30 3
      در شهراصفهان کلی تهرانی هست خوبه بگیم اینا از شهر ما برند تا ما راحت بشیم خوزستانی هم زیاد هستن ولی ما این حرف را نمی زنیم چون ایران وطن ماست .ما میگیم افغانی ها باید برن. مخصوصا با اون همه بچه که دارن
    • جواد IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
      23 5
      دهانی ها و شهرستانی ها خیلی با شرف تر از تو هستند درضمن اگرخودت از کدام کوری اومدی معلوم بشه
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۴
    11 6
    فقط آب اگر نیست ولش کنید بدبخت نشید
    • ناشناس IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
      24 1
      توجه داشته باش تهران اول یه دهات بود بعد قاجاریه انو تبدیل به شهر وپایتخت کرد
    • اتنا IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۶
      13 2
      مگر شهرستانی ها چه شونه !!!؟؟؟ خوبه که هر چی درسخون و باهوش هستند از شهرستان اونجا اقامت دارند وخدمت میکنند عجب حرفی!!!!
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۴
    4 28
    پایتخت بهترین مکانها اول سمنان ودوم قزوین است.
    • الف IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۷
      4 1
      توخودت بگرد اصالتت پیدا کن .اگه داشته باشی
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۴
    15 24
    بخاطرزلزله خیزبودنش سلسله ی صفویه به اصفهان کوچ کردند
  • باهر IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۴
    14 1
    اب و ابادی !!! بدون اب برو بهمان خیال خوش بخواب!!
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۴
    12 5
    لازم نکرده تهران خودمون خوبه برا پایتخت
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۴
    17 4
    الان همه چیز الکترونیکی شده پایتخت ببرید کویر اوت فقط پایتخت اداری باشد و مردم دور شما جمع نشوند ! ما هم از دست پایتخت راحت میشیم !
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۴
    12 3
    بنظرم بهتر هرکسی که رئیس جمهور بشه پایتخت را به استان خودش انتقال بدهد البته باید زیرساخت‌های هر استانی برای پایتخت شدن آماده باشه اگه اینطور بشود هیچ مشکلی پیش نمی‌آید
  • دکتر کاوسی IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۴
    15 2
    جالبه که خودش میگه همین الانش هم قزوین در تامین آب مونده بعد چه جوری می خواد جمعیت یک پایتخت رو از هر نظر تامین کنه؟!! بهتره که اگه حرف زدن بلد نیستی لااقل بری حرف نزدن رو یاد بگیری!!!
  • میترا IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۴
    18 2
    منطقه شما حتی توانایی میزبانی از یک وزارتخانه را ندارد چه برسد به جایگزینی تهران!فراموش نکنید مدتی سازمان میراث فرهنگی به قزوین منتقل شد اما دو سال هم دوام نیاورد!فکر اسکان مراجعان اداری دولتی را هم کرده اید؟کلا بوئین زهرا اگر تمام خانه هایش را هم اهدا کند،یک صدم مراجعان یک سازمان دولتی را هم نمی تواند یک شب اسکان بدهد!
  • ا IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۴
    9 3
    پایتخت به مناطق جنوبی کشور مثرل بند عباس منتقل شودنظیر کشورهای حاشیه خلیج فارس یا شهرهایی چون شیراز و اصفهان
  • شاهین... IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۴
    15 5
    خدا شفات بده،اینجوری ۳ استان تهران و البرز و قزوین به هم وصل میشن و یکی میشن،اونوقت جمعیت و ترافیک و آلودگی و...این ۳ استان وحشتناک و غیر قابل کنترل میشه،لطفاً کمی فکر کنید بعد حرف بزنید !!!
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۴
    19 0
    به جای انتقال پایتخت کارخانه ها را به استان های دیگه انتقال دهید ایران خودرو به قزوین انتقال یابد سایپا به قم انتقال یابد ‌ کارخانه زرماکارون به زنجان انتقال یابد . کارخانه تک ماکارون به .. تمام کارخانه ها را به استان های کشور انتقال دهید. هر استان یک کارخانه .
  • علی IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۴
    23 1
    هر شهری پایتخت بشه اصالتش از بین میره
  • یاس IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۴
    6 1
    خب مشکل تهرانم آبه پس فرقی نمیکنه
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۴
    13 0
    انتقال کارخانه ها و کارگاه های بزرگ به تمام شهرهای کشور . اگر هر شهر یا استان کارخانه داشته باشد. مردم بیکار نمی مانند .و استخدام کارخانه ها می‌شوند . و پایتخت کشور شهر تهران خلوت خواهد شد .
  • جاوید IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۴
    13 0
    نماینده مجلس مثلا.اگه مشکل اب نبود چه لزومی داره پایتخت جابجا شه؟
  • ناشناس IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۴
    9 1
    همه اینها توهمات است قزوین هم درصورت پایتخت شدن بدرد تهران گرفتارمیشود .پایتخت باید درمنطقه ای جدید وبعنوان مرکزسیاسی ازنو بنا شود.بندر عباس بهتر ازقزوین میباشد حداقل مشکل آب وبرق پیدانمیکند.
    • زرتشت IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۷
      2 0
      فقط به خاطر کم آبی نیس که.ازدحام جمعیت.آلودگی هوا و چند مورد دیگه هستن
  • ایرانی IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۴
    18 0
    خدایا این پتو متارو از ما نگیر وقتی دکتر مهندسی پولی میشه بیشتر از اینا هم توقع نمیشه دادشت
  • شعبون IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۴
    6 1
    آقای نماینده شهر و استانی که شرایط بهتری برای صنعت کشاورزی دارد بهتر حوزه فعالیت کشاورزی را گسترش بدهید.
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۴
    4 3
    اگه برا خونه های نوساز زیر پانزده سال در پشت بام مجوز وسند نیم طبقه حدود بیس سی متری را در قبال ان مقدار نصب پنل خورشید بدن که میتونه پنل به گونه نصب بشه که سقف نیم طبقه باشه هم مشکل برق و کمبود مسکن برطرف میشه.اینم پیگیری کنید .تشکر
  • بنده خدا IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۴
    8 0
    شهرستان قزوین زیر ساخت برای خودشون نداره و ده ها سال می‌کشه بتونه در حد فعلی خودش زیرساخت داشته باشه بعد میخواد بخشی از پایتخت باشه؟! امکان ندارد صد سال دیگه هم از پس این موضوع بربیاد.
  • رزمنده علیپور IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۴
    10 1
    قزوین ؟؟شوخی نکن بابا..
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۴
    8 0
    فقط زنجان
  • ایرانی IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۴
    4 4
    دست ازاین تصمیمات بیحاصل بردارید ومملکت را دچار بحران مضاعف نکنید تابحال کدام تصمیم شما گره گشا بوده که این یکی باشه؟
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
    6 0
    آبی وجود ندارد اگه آب ندارید پس بشینید سر جایتان.... همان تهران هم بدلیل بی آبی قراره منتقل بشه
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
    3 0
    این پروفسورها را واقعا از کجا پیدا کردن؟
  • محمد US ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
    5 1
    جابجای پایتخت باید عقلایی باشد نه منفعت طلبانه. از زمانی که تهران شده پایتخت. اب هوای بی نظیر. شمیرانات باعث. تنبلی. و خوشگذرانی. مسئولین شده ونصف ایران. از دست رفته این انتخاب نامبارک. برای.نابودی عزت ایران تمام شده بهترین جا برای پایتخت سیاسی. مکران است. استین را بالا بزنید. یک الله تا خداوند. توانا کمک کند
  • Alireza IR ۰۳:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
    2 0
    مشت خو تهرانم فقط کمبود آب داره وگرنه از همه از نظر چ قشنگی چ مدرنی نسبت ب بقیه استان ها خیلی بهتره، اخه تهرانو مگه میشه با قزوین مقایسه کرد
  • عاطی IR ۰۴:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
    5 0
    هر جا که پایتخت بشه بعد چند سال میشه همین داستان تهران ما مشکل رو از جای دیگه حل کنید
  • IR ۰۴:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
    4 0
    همه دوست دارند بنز بخرند فقط پول ندارند !!!
  • رضا IR ۰۵:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
    3 2
    بهترین استان برای پایتخت فقط همدان مناسب هست
  • علی IR ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
    4 5
    همه دنبال نفع خود هستند هیچکس منافع ملی را در نظر نمیگیرد.قزوین با تهران چه فرقی دارد پایتخت بایدبه شهری کوچک منتقل شود که مشکل منابع آبی نداشته باشد.
    • امید IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
      4 0
      همدان نه نزدیک اسراییله
  • محمدرضا IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
    3 2
    بافت شهری قزوین شبیه روستا هست اکنون هم امکانات آن در حد یک روستا بزرگ می باشد لذا مرکز پایتخت بایستی چند جنبه مهم داشته باشد ۱ آب وهوا ۲ امکانات وسيع و مهم به روز ۳ تقریبا در وسط کشور به منظور دست رست رسی سریع وآسان ووووو
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
      1 1
      روستای بزرگ 🤔حالا مگه تهران از اول همین شکلی بوده ..
  • سعید IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
    5 0
    با جابجایی پایتخت نه تنها مشکل تهران حل نمی‌شود بلکه ..یک شهر دیگر هم نابود میشود
  • مرتضی IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
    4 0
    بوئین زهرا و آوج بر روی گسل عظیم وخطرناک قرار دارد .وانتقال پایتخت به آنجا شایسته نیست.ودر گذشته شاهد زمین لرزه های شدید در آن منطقه بوده ایم
  • مسعود IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
    4 2
    مشکل‌برق وگازوراهو....چی اونها را ندارید؟
  • حمداله لربختیاری IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
    2 1
    آب ونیروی سلحشور وامکانات و معادن ودژ از لرستان وارد کنید.
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
    0 5
    من نمیدانم اینها بااین طرز تفکر چطور کار میکنند مرد حسابی تهران رو بخاطر نبود آب میخواهند جابه جا کنند بعد میگی فلان شهر شرایط دارد فقط آب ندارد جوک میگید
  • ناشناس IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
    6 1
    تهران توسط سلسله شوم قاجار پایتخت شدوسابقه تاریخی ندارد بهتر است مانند هخامنشیان پایتخت انتخاب شودآنهم استان فارس من مناطق بین اقلیدوآباده را مناسب می بینم هم این مناطق تقریباآب و هوای مساعدی دارند هم آبهای به منابع آب در غرب مانند سدهای خوزستان و کهکیلویه و بویراحمد نزدیک است هم خیلی به خلیج فارس نزدیک است هم دسترسی مواصلاتی آسان به همه جای مملکت رادارد
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
    2 5
    سمنان بهتر
    • مش نقی IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
      0 1
      تهران دیگه درست بشو نیست خیلی شلوغ شده مردم به فکر باشند
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
    9 3
    استان مرکزی گزینه مناسبی برای پای تخت هست قبلاً هم پای تخت بوده و فرودگاه هم دارد
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
    3 4
    ما سالهاست که از پمپ و منبع استفاده می‌کنیم تازه تهران شده مثل سالها پیش ما انشالله باران میاد درست میشه
  • همشهری IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
    4 0
    من زنجانی نیستم اما زنجان به نظر خوب میاد.البته فقط یک نظر نسنجیده است
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
    2 1
    بنظرمن باید اول جمعیت شهرها کنترل بشه انبوه جمعیت در یک نقطه باعث خرابی زیر ساخت‌های انجا میشه مهاجرت کنترل نمیشه
  • IT ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
    5 0
    اتفاقا بهتره وزارتخانه ها را تقسیم کنند یا نه شرکتهای دولتی را پخش کنند در آستانه‌های همجوار تهران مثل کرج ، قزوین و قم
  • حمیرا IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
    4 1
    سلام میشه به این نماینده مجلس آقای عباسپور که در مورد انتقال پایتخت به قزوین صحبت کردند بفرمایید که اصلا به انتقال پایتخت فکر نکند و روی صندلی نمایندگی خودش سفت بشیند .صحبت نکردن خیلی بهتره
  • فرح نجاری IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
    5 1
    عمرا،هیچ جا تهران نمیشه
  • بهروزخوشنودی IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
    3 2
    سلام به نظرم مردم قدیم خوب می‌دانستند کدام استان برای پایتخت ایران عزیز مناسب است هگمتانه یاهمدان فعلی امیدوارم مسؤلین این نکته رابه خوبی درک کنن
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
    3 3
    خسته نباشید! اون وقت جناب آی کیو می دونه که چرا قراره پایتخت عوض بشه؟ می دونه که این کار نشدنیه چونکه همه جای ایران مشکل کمبود آب رو داره؟ می دونه که به جای پاک کردن صورت مسئله، باید به حل مشکل پرداخت؟
  • Hm IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
    5 0
    پایتخت باید مثل پاکستان باشد که اسلام آباد شهر کوچک است و مرکز سباسی و اجازه شلوغ شدن و ازدحام جمعیت را داخل آن نمیدهند نه اینکه تمام کارخانجات و مردم کشور بریزن داخل پایتخت
  • ستوده IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
    3 0
    خب هرکی میادقزوین باخودش اب معدنی بیاره خخخ
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
    2 2
    بهتره یک مکان برای پایتخت سیاسی بذارید. مثل آفریقای جنوبی الان پروتریا پایتخت سیاسی هست ولی پایتخت دیگر هم داره. مثلا شیراز میتونه پایتخت دوم باشه. مشکل آب کمتر داره. یا شهر کوچکی مثل یاسوج.
  • طیب IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
    1 1
    این نماینده را بفرمایید تهرانم مشگل فقط آب به همین خاطر می‌خوان پایتخت را جابجا کنند
  • شماره ملی IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
    3 0
    فقط پلاک خودروها و ثبت سند املاک را با کد ملی اشخاص صادر کنند هم مشکل مهاجرت و ترافیک و جمعیت و آب و ... همه حل خواهد شد نیازی به تغییر پر هزینه پایتخت نیست
  • مسی IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
    2 0
    خب خسته نباشید .. نفر بعدی 😂
  • محمدامین IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
    2 0
    گیرم که پایتخت منتقل شود چه تاثیری دارد مصرف برق همان می باشد 50اداره بیشتر که جابجا نمی شوند بقیه جمعیت همان آش و همان کاسه بین اراک دورود بهترین جا پایتخت اداری بشود ودر شعاع چهل کیلومتر ساخت و ساز ممنوع شود
  • آمین IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
    2 1
    بنظر من مشکل آب بر میگرد به کشورهای که با غرب واسرائیل دوست و منافع مشترک دارن. این نامردا معلوم نیست چه بلای سر ابرهای بهاری بارش‌های زمستان میارن از زمانی آزربايجان با اسرائیل شریک شده بارش‌ها کم و کمتر شده دشمن از هر ابزاری استفاده میکنه نمیدونم درست میگم یا نه اما فلسطين بنظر میاد کارش تمومه خدا کمک کنه ما که تو این چند دهه با کل دنیا مشکل داریم کاشکی میشد همه باهم دوست و رفیق بودن تا این همه فقر و عقب افتادگی نبود
  • قاف IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
    3 0
    طرح این مسئله در شرایط کنونی و نوع پیام‌ها چه هدفی داره؟ آیا می دانید چه می‌کنید....
  • کسرا IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
    1 0
    الان دیگه مشکلی نداریم یه بار گیر میدید به صفر پولها یه بار گیر میدید به پایتخت ،اخه یکی نیست بگه اگر قرار به تامین آب باشه تهران از خودش به خودش نزدیکتره مملکت ما کمبود بودجه داره ساخت یه پایتخت به این راحتی نیست مسیله زلزله مسئله در دسترس بود مرکز بودن تامین آب و ...
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
    1 0
    مشکل آب بیشتر شهرها دارن .اول مشکل جمعیت وحشتناک افغانی در ایران را حل کنید چون هرچه بیرون کنید کم نمیشن اینا باعث کم بود آب وبرق وگاز و گندم وبهداشت دارو وکم بود کار وغیره هستن گله گله آمدن و دانه دانه میرند و چرا دوباره آنها برمیگردن مگه مشکل فقط رفت و برگشت آنها بود خدا وکیلی دیگه برنگردن
  • جوان IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
    4 0
    قزوین ؟؟!! شوخی می‌کنی آقای نماینده ؟
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
    1 0
    آقای نماینده سد طالقان که با طرح آبرسانی به تهران خدا رحمتش کنه... از فردای آنروز خودتون باید بگردید آب برای آشامیدن پیدا کنید قربون شکلت... سؤالم اینه که شما چطور نماینده شدید...!؟ هرچند پاسخش سخت نیست... 🙏
  • Mortezanazarpor IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
    1 0
    اصفهان بهترین گزینه باعث میشه همه استانها پیشرفت کنن چون در مرکز کشور قرار دارد و سر چشمه های کارون در اونجا قرار داره
  • محسن IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
    0 2
    سلام دوستان ،لطفا دعوانکنید، پایتخت نه قزوین ،نه سمنان ،نه شیراز و نه اصفهان👍 بهترین گزینه ،هورالعظیم است ،جای مناسبیه ، البته اگر دولت آب هور را نبندند🤩🤩
  • صفاصفایی IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
    1 0
    دهه هفتاد ما دانشگاه تبریز بودیم. اون موقع هم درست می گفتند که بهترین جایگزین برای پایتخت قزوین است.
  • کلدر IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
    0 2
    بهترین شهر جهت پایتختی ،خرم‌آباد ، الشتر یا ازنا لرستان هست. فضای مناسب ، جاده مناسب و آزادراه شمال جنوب، فاصله مناسب با تمام استان هاو در مرکز کشور بوده البته آب فراوان و زمین زیاد از خصوصیات این شهرهاست که میتوان بعنوان پایتخت انتخاب کرد. مهم اینکه از لحاظ فرهنگی، تاریخی و تمدن ،خرم‌آباد الان اولین شهر جهان است، البته امنیت مهمترین شرط برای پایتخت بودنه که د. طول تاریخ هیچ پادشاهی موفق به فتح خرم‌آباد نشده.
  • aaa IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
    2 3
    اخرش این پایتخت لعنتی را به سرعین استان اردبیل بیارید پر اب ترین نقطه وگردشگری ایران هم هست تا مادام العمر اب دارین وبهانه هم نیست واز نظر امنیت پایتخت جای خوبیه واب وهوای خوبی هم داره
  • ادیبان IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
    1 0
    همانطور که عربستان شهر نئوم می‌سازد ما هم بیائیم یک طراحی وساخت شهر برای پایتخت ایران شروع کنیم اگه 10 سال پیش شروع کرده بودیم الان بهترین پایتخت را در بین پایتخت های دنیا داشتیم یا علی گفتیم و عشق آغاز سد
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
    0 1
    پایتخت هر چی هست همان خودش است چطور توکیو ۴۰ میلیون جمعیت دارد ما باید مدیریت شهر بزرگ مثل تهران را بهتر کنیم‌
  • اکبر IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
    2 0
    پایتخت فقطو فقط کوهرنگ چهارمهال بختیاری هزاران کارشناس جمع شوند بهتر از کوهرنگ جایی نیست
  • اکبر GB ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۶
    1 2
    شهر موجود را پایتخت کردن اشتباه است یک شهر جدید باید ساخت یکریال هم هزینه ندارد .پایتخت جدید می تواند در حوالی سه را سلفچگان و به سمت کاشان و حتی آوج و بویین زهرا ساخته شود تاکید می کنم ساخته شود
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۶
    0 2
    بنظر من پایتخت به یزد برود و آب از دریا شیرین کنن و به آنجا ببرند
  • احبرشونم IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۶
    1 3
    جایی که تبریز هستش نباید شهر دیگه ای پایتخت ایران بشه
  • عموجون IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۶
    0 3
    عموجون چرا اینقدر فکر میکنن:/ قزوین البرز تهران سه استان با مشکل بی آبی در یک حوضه حساب میشن:\ دوم پایتخت شدن قزوین یا بویین زهرا هیچ تاثیری در کاهش جمعیت و تمرکز جمعیت در تهران نمیذارد:٫ آقایان نمی‌خواهند بیخیال تهران بشن که این دست پیشنهاد ها رو میدن:٫ پایتخت جدید حداقل باید۳۰۰ کیلومتر از تهران فاصله داشته باشه تا جلوی افزایش تمرکز جمعیت در تهران گرفته بشه:٫ تامام تامام:٫
  • Alim IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۶
    1 1
    سلام شهر شیراز همه ایران قبولش دارن و می‌تونه یکی از گزینه‌ها برای پایتخت باشه
  • سارا IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۶
    2 1
    چه مشکل کوچکی
  • بچه ته رون باچوق هم باید می زدن تااز دیفاربالانرون IR ۰۵:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۶
    1 0
    جناب نمایندگان این مطلب راخوددبتنهای پی بردی یاهمفکری هم ‌کردی یانه به این نتیجه رسیدی خسته نباشی عزیزمردم
  • IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۶
    2 0
    حل مشکل آب با بارور کردن ابرها
  • میلاد NL ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۶
    2 1
    اون نماینده هه نیتش خیر نبوده،😅 آقاببرید مازندران آب هم فراوان داره هم جاده چالوس خلوت میشه😅
  • مهدی حق... IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۶
    3 1
    وقتی رئیس جمهور کشور به جای بیان راهکار مناسب برای حل مشکل جامعه و آرامش روانی جامعه چنین حرفی بر زبان می آورد از نماینده مجلس بعید نیست
  • علی IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۶
    5 0
    استان ما هم شرایط پایتخت شدن را دارد ولی فقط مشکل برق داریم.
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۶
    1 0
    زنجان یا سلطانیه بهترین گزینه برای پایتخت است
  • عباس IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۶
    0 1
    شماواقعاجدی گرفتی آقای عباسپور. آسمان همه جایک رنگ است شایدهم تیره تر.همه جادرماندگی غوغا میکند
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۷
    1 0
    هیچ جا به جز تهران مناسب پایتخت بودن نیست اصلا فکر جابجایی پایتخت خطای بزرگی است
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۷
    2 1
    احتمالا اون وزیر محترمی که همچین طرحی را پیشنهاد داده توی قزوین ملک و املاک زیاد داره و سرمایه گذاری خوبی کرده حالا میخواد با انتقال پایتخت به قزوین ملک و املاکش چندین برابر شود.هر که به فکر خویشه کوسه به فکر ریشه.