پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۸۸ - ۰۶:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ثبت نام چهلمین آزمون سراسری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی فقط به صورت اینترنتی و از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان خواهد بود.

حسین توکلی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر، افزود: داوطلبان با استفاده کارت های بانکی عضو شبکه شتاب می توانند برای ثبت نام اقدام کنند که البته اطلاعات کامل شرکت در آزمون در پایگاه سازمان سنجش موجود است.

وی تصریح کرد: در روش دیگر متقاضیان با خرید دفترچه راهنمای ثبت نام از مراکز پستی که دارای کارت ثبت نام نیز است، برای ثبت نام به روش اینترنتی اقدام کنند.

معاون اجرایی سازمان سنجش با یادآوری این که دفترچه راهنمای آزمون سراسری 1389هم اکنون بر روی پایگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار گرفته است گفت: ثبت نام داوطلبان این آزمون از16 آذر آغاز خواهد شد.

توکلی گفت: آزمون سراسری سال آینده به لحاظ اجرایی هیچ تغییری نسبت به آزمون 88 ندارد و فقط زمان برگزاری کنکور از هفته اول تیر به روزهای دهم تا داوزدهم تیر تغییر یافته است.

وی افزود: همچنین در آزمون سراسری1389سوابق تحصیلی برای دیپلمه‌های نظام جدید آموزش متوسطه که در امتحانات کشوری و استاندارد شرکت کرده‌اند، تا 15درصد در گزینش نهایی اعمال می‌شود.

معاون اجرایی سازمان سنجش گفت: داشتن‌ دیپلم دوره‌ چهار ساله‌ متوسطه‌ نظام قدیم آموزش متوسط، گواهینامه‌ دوره‌ پیش‌ دانشگاهی یا داشتن‌ مدرک‌ کاردانی‌ یکی از شرایط ثبت نام در آزمون سراسری سال آینده است.

وی با بیان این که دارندگان مدرک کاردانی دانشگاه‌ها و دارندگان‌ مدرک‌ کاردانی‌ پیوسته‌ آموزشکده‌های‌ فنی‌ و حرفه‌ای‌ می‌توانند در این آزمون شرکت کنند، تصریح کرد: آن دسته‌ از داوطلبان‌ که‌ حداکثر تا31 شهریور89 در مقطع کاردانی فارغ‌التحصیل‌ می‌شوند، حق‌ ثبت‌نام‌ و شرکت‌ در آزمون‌ سراسری‌ را خواهند داشت‌.

توکلی با اشاره به این که سیر کاهش داوطلبان کنکور از سال1381 آغاز شده است تصریح کرد: پیش بینی می شود در آزمون سراسری سال آینده حدود یک میلیون و 210 هزار نفر شرکت کنند که البته نسبت به آزمون سال 88 حدود40 هزار نفر کاهش خواهد داشت. 

کد خبر 96588

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز