سه‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۵
۰ نفر

این طور که از تجربه‌های تلخ برخی مراجعان بانک‌های گوناگون شهر بر می‌آید از این پس باید با کارمند بانک نیز مانند فردی غریبه رفتار کرد.

به این معنی که دیگر مانند گذشته چک‌پول‌هایی را که از بانک‌ دریافت می‌کنیم با خیالی آسوده در کیف‌‌ نگذاریم؛ زیرا ممکن است بعد از اینکه بیرون از بانک متوجه تقلبی بودن آن شدیم، کارمند یاد شده در پاسخ به این اطمینان،‌ فقط می‌گوید« این مشکل شماست».

به هر حال در تماس‌هایی که شهروندان با ستون در شهر چه خبر داشته‌اند مشخص شد این چک‌پول‌های تقلبی حتی توسط کارمندان بانک نیز می‌توانند به دست مشتری برسند.

بنابراین مالباخته‌ها به شهروندان توصیه می‌کنند از کارمندان بانک بخواهند چک‌پول‌ها را برای آنها امتحان کنند، زیرا پس از دریافت این چک‌پول‌های تقلبی هر قدر هم استدلال بیاوریم، فایده‌ای ندارد.

سفارش پیتزا، تحویل آش

نحوه سرویس‌دهی برخی رستوران‌ها و فست‌فود‌ها به قدری روی اعصاب خریدار راه می‌رود که مجبور شدیم یکی از ستون‌های در شهر چه خبر را به این موضوع اختصاص دهیم. تجربه همه ما ثابت کرده که تعدادی از شاغلان این صنف، هیچ اهمیتی به سرویس‌دهی مناسب نمی‌دهند.

برای نمونه، جدای از دیر‌رسیدن غذا، سرد بودن آن، جابه‌جا‌شدن سفارش، ناقص بود‌ن‌ آن و بالاخره پول خرد نداشتن تحویل دهنده غذا، که منجر به غیر رایگان شدن سرویس‌ می‌شود، گاهی اوقات نیز هنگامی که پیتزا سفارش می‌دهی به جای آن آش شله‌قلمکار تحویل می‌گیری .

البته نه به این معنی که موتوری غذا را اشتباه آورده است، بلکه در جریان ویراژ‌ها، پرش‌ها یا حتی زمین خوردن موتورسوار، پیتزای سفارشی در هوا، چندین و چند معلق  و آفتاب مهتاب زده است و در نتیجه  هنگامی که به دست مشتری می‌رسد بیشتر شبیه به آش شله‌قلمکار است تا پیتزا.

کمبود قطعات یدکی

هنگام خرید لوازم منزل با تبلیغات وسیعی مواجه می‌شویم که حاکی از تضمین خدمات پس از فروش و تامین قطعات است. این در حالی است که همیشه این تبلیغات به معنی اجرا شدن وعده‌ها نیستند.

برای نمونه در برخی موارد در صورتی که قطعه‌ای مربوط به یک دستگاه ماکروویو بشکند یا غیرقابل استفاده شود، شرکت مزبور یا به موقع قطعه مورد نظر را تامین نمی‌کند و یا اینکه به کل از ارائه قطعه جدید به بهانه‌های گوناگون خودداری می‌کند.

این در حالی است که در مقابل، شرکت‌هایی هستند که بهترین خدمات پس از فروش را ارائه می‌دهند و خریدار در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌تواند قطعه مورد نظر را دریافت کند. با توجه به وعده‌های زیادی که در تبلیغات به مشتریان داده می‌شود، بهتر است شرکت‌ها به این وعده‌ها عمل کنند چون در غیر این صورت مشتریان خود را به تدریج از دست خواهند داد.

رانندگی در باران

طبق اعلام اداره هواشناسی، در چند روز آینده شاهد بارش باران‌ خواهیم بود و این در حالی است که افزایش سوانح رانندگی با بارش باران رابطه مستقیم دارد. متاسفانه با وجود اینکه رانندگان می‌دانند در روزهای بارانی خطر و احتمال تصادف بیشتر است اما در برخی موارد اصول رانندگی در باران را رعایت نمی‌کنند و خود و دیگران را به دردسر می‌اندازند.

به همین دلیل توصیه می‌شود در روز‌های بارانی بیشتر از سایر روزها به قوانین رانندگی توجه کنید و به هیچ وجه با سرعت زیاد رانندگی نکنید زیرا روی سطح خیس خیابان‌ها کنترل خودرو بسیار دشوار است. از سوی دیگر هنگام عبور از قسمت‌هایی از خیابان که به دلیل گود بودن، آب در آنها جمع شده سرعت خود را بیش از پیش کاهش دهید تا رهگذرانی که در حال تردد هستند با این آب گل‌آلود، روانه خشکشویی نشوند.

کد خبر 96523

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز