گروه اقتصادی: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بار دیگر خواستار ارائه هرچه زودتر لایحه برنامه 5ساله پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور از سوی دولت شد

محمد رضا باهنر8 آذر در جلسه علنی مجلس در پاسخ به تذکر نماینده اردل و فارسان درباره تاخیر دولت در ارائه لایحه برنامه پنجم توسعه، گفت: موضوع عدم‌ارائه لایحه برنامه پنجم توسعه از سوی دولت به‌طور جدی زیر علامت سؤال رفته است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نورالله حیدری دستنایی اظهارداشت: مدت‌هاست که ما منتظر لایحه برنامه پنجم توسعه و لایحه بودجه سال 89 هستیم. وی افزود: مجلس یک وقت اقلی برای بررسی این لوایح داردکه به‌نظر می‌رسد موضوع عدم‌ارائه لایحه برنامه پنجم توسعه از سوی دولت به‌طور جدی زیر علامت سؤال رفته است.

باهنر تصریح کرد: اگر وضع همین‌طور باشد ما نمی‌توانیم قانون برنامه پنجم را برای سال 89 داشته باشیم. باهنر خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت زودتر لایحه بودجه و برنامه پنجم را به مجلس ارائه کند و نباید هدفمند کردن یارانه‌ها که مقوله مستقلی است منوط به 2 لایحه تشخیص داده شود.

وی گفت: از دولت می‌خواهیم هرچه سریع‌تر این لوایح را به مجلس تقدیم کند. گفتنی است رئیس مجلس شورای اسلامی اوایل سال‌جاری در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار ارائه لایحه برنامه پنجم توسعه تا پایان خردادماه شده بود تا مجلس بتواند در فرصت کافی به بررسی و تصویب این لایحه بپردازد.

از زمان مدنظر رئیس مجلس، نزدیک به 5ماه گذشته است اما از لایحه برنامه پنجم هنوز خبری نیست. دولت تاکنون چند بار وعده ارائه لایحه برنامه پنجم را داده اما این وعده‌ها محقق نشده است.

کد خبر 96344

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز