کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس، این هفته نظر خود را در مورد تشکیل سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها اعلام می‌کند و سرنوشت لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها مشخص خواهد شد.

کمیته مشترکی که 2هفته پیش دولت و مجلس برای حصول تفاهم درباره لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها تشکیل دادند درباره تشکیل سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها به توافق رسیدند.

درصورت تایید این پیشنهاد در صحن علنی از سوی نمایندگان، لایحه به شورای نگهبان می‌رود و درصورت عدم‌موافقت مجلس، احتمالا درخواست دولت برای استرداد لایحه در دستور کار قرار می‌گیرد.

محمد دهقان، عضو هیأت رئیسه مجلس در این باره گفت: تا زمانی که کمیسیون ویژه نظر خود را اعلام نکند، لایحه هدفمندکردن یارانه‌ها در صحن مطرح نمی‌شود و چون ما لایحه مزبور را از دستور خارج نکرده‌ایم، هرزمان که کمیسیون نتیجه بررسی‌های خود را اعلام کند، امکان طرح آن در صحن وجود دارد.

وی تصریح کرد: اگر پیشنهاد کمیسیون در صحن به تصویب برسد که روال قانونی خود را طی می‌کند و به شورای نگهبان می‌رود اما اگر با مخالفت نمایندگان مواجه شد، تقاضای استرداد لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها که توسط رئیس‌جمهور قبلا به مجلس داده شده است به رای گذاشته می‌شود.

به گفته وی، اگر مجلس با استرداد موافقت کند که لایحه از دستور خارج می‌شود اما اگر نمایندگان استرداد لایحه را نپذیرند، روند بررسی لایحه به‌طور طبیعی ادامه پیدا می‌کند و لایحه به شورای نگهبان می‌رود.

8آذر جلسه کمیسیون ویژه مجلس

8آذر  پیشنهاد مهم تشکیل سازمان هدفمندکردن یارانه‌ها در کمیسیون ویژه هدفمندکردن یارانه‌های مجلس شورای اسلامی‌مطرح و درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود. محمدرضا فرزین سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی دولت در این باره گفت: ارزیابی من از جلسه کمیته مشترک مجلس و دولت این است که مجلس با تشکیل سازمان هدفمندکردن یارانه‌ها مخالفتی ندارد.

او پیشنهاد تشکیل سازمان را راه‌حلی بینابین دانست و افزود: در کمیته مشترک درباره اشکال مختلفی که می‌توانستیم به جمع‌بندی برسیم بحث شد و در نهایت آنچه دو طرف قبول داشتند همین تشکیل سازمان هدفمندکردن یارانه‌ها بود.

کد خبر 96251

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز