همشهری‌آنلاین: نیویورک تایمز نیویورک روزنامه معروف آمریکایی بنا بر سنت هرساله از میان کتاب‌های معرفی شده سال در این نشریه، 100 کتاب برتر داستانی و غیرداستانی سال 2009 را معرفی کرد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایبنا در این فهرست 12 مجموعه داستان در بخش آثار داستانی و 4 زندگی‌نامه در بخش آثار غیرداستانی راه یافته‌اند.

«نامرئی» اثر پل آستر، «بگذار دنیای بزرگ بچرخد» اثر کالوم مک کین که برنده جایزه کتاب ملی آمریکا شد، «غریبه کوچک» اثر سارا واترز ، «عشق و تابستان» اثر ویلیام تروور، «اشک‌های پدرم؛ و داستان‌های دیگر» آخرین مجموعه داستان جان آپدایک که پس از درگذشت او منتشر شد، «شبانه‌ها : ‌پنج داستان درباره موسیقی و غروب» اثر کازئو ایشی‌گورو، «خوشبختی زیاد» مجموعه داستان اثر آلیس مونرو، «سالن گرگ» اثر هیلاری مانتل که جایزه بوکر امسال را از آن خود کرد، « سال سیلاب» اثر مارگارت آتوود نویسنده کانادایی از شاخص‌ترین آثار در میان 45 اثر بخش داستانی این فهرست  به شمار می‌روند.

در این فهرست تنها 2 اثر ترجمه مشاهده می‌شود که یکی از آنها «هر کسی تنها می‌میرد» اثر هانس فالادا است که به وسیله مایکل هوفمن ترجمه شده است. این رمان را فالادا در سال 1947 برمبنای زندگی واقعی یک زوج آلمانی که علیه هیتلر مبارزه می‌کردند، نوشته است. کتاب دوم نیز «موزه معصومیت» اثر اورهان پاموک است که به تازگی به انگلیسی ترجمه و در نیویورک رونمایی شد.

در بخش آثار غیرداستانی نیز آثاری چون «مرد پنهان: بیوگرافی دونالد بارتلمی» اثر تریسی داتری، «آخرین امپراتریس، خانم چیانگ کای-شک و تولد چین مدرن» اثر هانا پاکولا، «اربابان مالی : بانکدارانی که جهان را متلاشی کردند» اثر لیاقت احمد ، «شهر گمشده "ز": داستانی درباره آمازون» اثر والتر کیرن، «رایش سوم در جنگ» اثر ریچارد اوانز مشاهده می‌شوند. در این بخش 55 اثر دیده می‌شود.

کد خبر 96236

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز