گروه محیط زیست: در پی توقف عملیات راه‌سازی‌ در حریم جنگل ابر به دستور استاندار سمنان، گروهی از دوستداران طبیعت تحت عنوان ستاد مردمی حمایت از جنگل ابر در حمایت از این دستور‌ با تجمع جلوی فرمانداری شاهرود از این اقدام حمایت کردند

گزارش‌های دریافتی حاکی از آن است که تجمع‌کنندگان که تعداد آنها بیش از 600 نفر برآورد می‌شد با حمل پلاکارد و صدور بیانیه‌ای از مسئولان ارشد نظام خواستند اجازه ندهند جنگل ابر قربانی منافع گروهی اندک شود.

در بخشی از این بیانیه آمده است: « از رئیس‌جمهوری محترم، هیات دولت، مجلس شورای اسلامی، دادستان کل کشور و... می‌خواهیم به مسئولیت خطیر خود در حفاظت از میراث طبیعی ارزشمندمان عمل نمایند، پاسخگوی نسل‌های آینده باشند و به رای و نظر کارشناسان دلسوز و متعهد کشور احترام بگذارند.

ضمن تاکید بر لزوم توسعه پایدار از دولت ‌ می‌خواهیم در سال اصلاح الگوی مصرف به جای صرف بودجه‌ای صدها میلیارد ریالی در جهت تخریب ثروت ملی و طبیعی، آن را در جهت ایجاد اشتغال و درآمد د‌ر منطقه ،‌ نظیر صنایع وابسته به کشاورزی صرف نمایید.

از وزارت محترم راه و ترابری می‌پرسیم در حالی که تهران تنها با دو محور به شمال مرتبط است و شاهرود هم‌اکنون 4 محور مواصلاتی فعال به شمال دارد، لزوم محور پنجم را چگونه توجیه می‌کنید؟ در حالی که محور خوش ییلاق در حال تبدیل به آزادراه چهاربانده است، یک راه روستایی جدید (به قیمت تخریب جنگل ابر) چه لزومی دارد؟ آیا بهتر نیست به جای افزودن بر تعداد جاده‌های بی‌کیفیت و پرخطر بر کیفیت جاده‌های موجود بیفزایید؟

از سازمان محترم حفاظت محیط‌زیست و هیات محترم دولت می‌خواهیم با توجه به اهمیت و ارزش جهانی جنگل ابر و بی‌نظیر بودن آن در کشور با تبدیل آن به پارک ملی حفاظت از این امانت الهی را جدی بگیرند.حمایت بی‌دریغ خود را از سازمان‌های حفاظت محیط‌زیست و منابع طبیعی اعلام داشته و به‌وجود کارشناسان وطن‌دوست و سرافرازی چون دکتر پیمان یوسفی (مدیرکل جنگل‌های خارج از شمال) افتخار می‌کنیم.»

این گزارش می‌افزاید: در حال حاضر کارگروه مشترک سازمان حفاظت محیط‌زیست و سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور پیگیر ارتقای جنگل ابر به منطقه حفاظت شده هستند. مسئولان ذی‌ربط می‌گویند به‌زودی این طرح به تصویب وزیر جهاد کشاورزی می‌رسد. بدین ترتیب دیگر نگرانی برای تخریب این زیست‌بوم ارزشمند وجود نخواهد داشت.

کد خبر 96228

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز