پنجشنبه ۵ آذر ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۳
۰ نفر

کیکاووس زیاری: «عروسک» تماشاگران خود را به یک دنیای عجیب و غریب فانتزی می‌برد

فیلم‌برداری تازه‌ترین ساخته سینمایی ابراهیم وحیدزاده در تهران ادامه دارد. وحید‌زاده هفتمین فیلم سینمایی خود را براساس فیلم‌نامه‌ای از سیروس تسلیمی کارگردانی می‌کند. در این فیلم کمدیِ پر بازیگر،ثریا قاسمی، سیروس ابراهیم زاده، علیرضا خمسه، حسام نواب صفوی، بهاره رهنما، لیلا اوتادی، بهنوش بختیاری، اسماعیل خلج و نیما انصاری بازی می‌کنند. داریوش عیاری هم مدیر فیلم‌برداری «عروسک» است.

قصه فیلم در باره فرشته، دختر جوانی است که از مدت‌ها قبل به دنبال کار است. او سرانجام، به شرکتی مراجعه می‌کند که بی‌شباهت به سرزمین عجایب نیست. او در این شرکت استخدام و به زودی صاحب شغل و جایگاه غیرقابل تصوری می‌شود. سرنوشت شگفت‌انگیزی برای او رقم می‌خورد، غافل از اینکه اتفاق خنده‌دار بزرگی در پیش است. این اتفاق قرار است همه چیز را به هم بریزد.

رهنما و نواب صفوی در «عروسک»/عکس: علی نیک رفتار

وحیدزاده که سال‌هاست در سینمای کمدی کار می‌کند، به دوچرخه می‌گوید: «این نوع سینما را همیشه دوست داشته‌ام و احساس می‌کنم تماشاچی هم با آن راحت است و خیلی ساده و راحت با قصه فیلم‌های کمدی ارتباط برقرار می‌کند.»

وحیدزاده درباره نام فیلم‌چنین توضیح می‌دهد: «فکر می‌کنم این نام برازنده قصه فیلم و
حال و هوای آن باشد. قهرمان قصه‌ ما خانم جوانی است که با اتفاقاتی پیش‌بینی نشده و غیرمنتظره روبه‌رو و مجبور می‌شود برای مقابله با آنها، راه‌هایی منطقی پیدا کند.  در چنین فضایی ،« عروسک» که می‌تواند معنای متفاوت و دوگانه‌ای داشته باشد، نام خوبی به نظر می‌رسد.»

به گفته وحیدزاده، کمدی موجود در قصه فیلم کمدی موقعیت است و شخصیت اصلی قصه با قرار گرفتن در فضاها و موقعیت‌های عجیب و غریب، صحنه‌های کمدی به وجود می آورد.

این فیلم‌ساز درباره زیاد بودن شخصیت‌های فیلم می‌گوید: «یکی از جذابیت‌های قصه همین است که هر شخصیتی با ورودش به ماجرا، حال و هوای تازه‌ای به فضا می‌دهد و در همان زمان قصه فیلم را به پیش می‌برد. نقش آنها را تعدادی از بازیگران خوب و توانای سینمای کشورمان بازی می‌کنند. به همین دلیل سر صحنه فیلم‌برداری با مشکل خاصی روبه‌رو نیستم.»

کد خبر 96140

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز