مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر اجرایی صندوق جمعیت ملل متحد در بیانیه‌ای به مناسبت روز بین‌المللی امحای خشونت علیه زنان ضمن اشاره به اینکه تمام بخش‌های جامعه باید برای کرامت و رفاه زنان و دختران متحد شوند گفت:

اکنون زمان آن رسیده که جامعه ای براساس احترام به حقوق بشر بنیادین و تساوی حقوق زنان و مردان بسازیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، در پیام عبید به مناسبت روز بین‌المللی امحای خشونت علیه زنان (25 نوامبر برابر با 4 آذر) آمده است: همه روزه زنان و دختران در معرض خشونت خانگی، تعرض، خشونتهای جنسی، قاچاق انسان، جنایات ناموسی، روشهای سنتی آسیب رسان مانند سوزاندن عروس و ازدواجهای زودرس و دیگر انواع خشونتهای جسمی، روحی و ضد کرامت انسانی قرار می گیرند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: از هر سه زن، یک زن مورد ضرب و شتم، اجبار به ارتباط جنسی یا تعرض به گونه های مختلف قرار می گیرد. در این هنگام که 16 روز تا روز حقوق بشر باقی است و هر روز، اجازه دهید تا به کمک یکدیگر خواهان پایان بخشیدن به فراگیرترین نوع خشونت باشیم که با کمترین میزان گزارش می شود. اجازه دهید همگی به پا خیزیم و با صدای بلند "خشونت علیه زنان را نفی کنیم"

در این فراخوان، عده ای از مردان پیشگام به سرپرستی بان کی مون دبیرکل سازمان ملل به عنوان بخشی از نهضت اتحاد سازمان ملل متحد برای پایان خشونت علیه زنان و دختران به ما پیوسته اند. من از تعهد آنان در دخیل کردن فعالانه مردان و پسران برای خاتمه به بی کیفری، ارتقای عدالت و حقوق بشر همچنین پایان دادن به خشونت گسترده علیه زنان و دختران استقبال می نمایم.

این پیام می افزاید: همه سیاستگذاران، رهبران مذهبی و اجتماعی، پدران و همسران، برادران، پسران جوان می توانند به سهم خویش در امحای اشکال گوناگون خشونت علیه زنان ایفای نقش نمایند.

عبید در ادامه پیام خود می نویسد: همچنین از قطعنامه های 1888 و 1889 اخیر شورای امنیت استقبال می نمایم که تعهدات کشورها را در پاسخگویی به زنان و دختران در مواقع درگیری و پس از آن تقویت می کند. این قطعنامه ها بیانگر تعهد سیاسی برای حل و فصل خشونت جنسی به عنوان مسئله ای مربوط به صلح و امنیت به وسیله محکوم کردن خشونتهای جنسی، درخواست نقشهای قوی تر برای زنان در راه ایجاد صلح و اجباری کردن ماموریتهای صلح بانان به منظور حفاظت از زنان و دختران است.

در بخش پایانی این پیام آمده است: تمام بخشهای جامعه برای کرامت و رفاه زنان و دختران متحد شوند. اکنون زمان آن رسیده است که جامعه ای براساس احترام به حقوق بشر بنیادین و تساوی حقوق زنان و مردان بسازیم.

کد خبر 96106

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز