سه‌شنبه ۳ آذر ۱۳۸۸ - ۱۹:۳۷
۰ نفر

گروه سیاسی: دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: بسیج، مظهر خصوصیات مثبت ملت ماست

خصوصیاتی چون؛ نجابت، شجاعت، صلابت، مهربانی و مردمداری و همه کسانی که به سرنوشت این کشور و نظام علاقه‌مند هستند، بسیجیان را گرامی می‌دارند.

به گزارش ایسنا، سیدیحیی صفوی، در سخنانی به‌مناسبت هفته بسیج در محل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران افزود: بسیجیان پیشگام و پیشقراول در همه میدان‌های فداکاری در راه کمک به دفاع از ملت و کشورهستند.

این فرمانده ارشد دوران دفاع مقدس با اشاره به رشادت‌های بسیج گفت: بسیج تضمین‌کننده امنیت ملی، اقتدار و دفاع از منافع ملی است. وی بسیج را یک ضرورت برای نظام دانست و یادآور شد: بسیج محور پیروزی در زمان جنگ بود.

صفوی با بیان اینکه بسیج فقط در زمان جنگ نیست، خاطرنشان کرد: هر کشوری در زمان غیرجنگ نیز متناسب با اهداف و آرمان‌هایی که دارد، یک نیروی مردمی غیر از نیروهای مسلح تشکیل می‌دهد. وی افزود: به همین خاطر اوایل جنگ در جمهوری اسلامی به فرمان امام، بسیج با عظمت بزرگ تشکیل شد.

صفوی همچنین با بیان اینکه جنگ تمام شده است، ادامه داد: ولی دفاع همچنان باقی است و ما باید همیشه آمادگی لازم را برای دفاع از کیان کشور داشته باشیم.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با تبیین عوامل تعیین‌کننده سرنوشت جنگ‌ها افزود: در تاریخ ملت‌ها خطرات و حوادث بزرگی رخ می‌دهد که چگونگی مقابله برای دفع و تقابل با این خطرات، هویت، ظرفیت و جوهره ملت‌ها را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: جنگ‌ها بزرگ‌ترین حوادث تاریخ بشری هستند که می‌توانند سرنوشت ملت‌ها و دولت‌ها را تغییر دهند و جنگ‌ها می‌توانند کشورها را تجزیه و نظام‌های سیاسی را سرنگون کنند. بسیجیان در 8 سال دفاع مقدس جوهره ملت ایران را به تمام جهانیان نشان دادند و بسیج با فداکاری‌های خود ظرفیت نظام را آشکار کرد.

کد خبر 96055

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز