گروه اقتصادی: هنوز چند روز از اعلام تصمیم دولت در مورد کاهش سهمیه‌های بنزین خودروهای عمومی و شخصی نمی‌گذرد که خبر می‌رسد در این تصمیم تجدید نظر خواهد شد.

کسری بودجه تامین بنزین، در ماه‌های اخیر روند تصمیم‌گیری در زمینه سهمیه‌های بنزین خودروهای شخصی و عمومی را مشکل کرده و عملا ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور با سردرگمی مواجه و سلیقه، جایگزین کار کارشناسی شده است.

اول آذر رویانیان رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور از احتمال بازنگری در سهمیه‌های کاهش یافته برای خودروهای عمومی و خصوصی خبرداد.

وی1 آذر  در گفت‌وگو با ایسنا افزود: رئیس‌جمهوری درخصوص بررسی سهمیه سوخت تعدادی از خودروها دستور داده و هم‌اکنون سهمیه بنزین 2 خودرو شامل تاکسی‌های بنزین‌سوز در کلانشهرها و وانت‌های نیسان که در زمینه جابه‌جایی بار در محدوده برون‌شهری فعالیت می‌کنند در دست بررسی است.

رئیس ستاد حمل‌ونقل و مدیریت مصرف سوخت کشور با اشاره به اینکه سهمیه بنزین سواری‌ها همچنان تا اول دی‌ماه یکصد لیتر است، تصریح کرد: براساس مصوبه اخیر ستاد حمل‌ونقل و مدیریت مصرف سوخت و در راستای فشاری که مجلس برای اجرای قانون بودجه سال 88 آورده است، تصمیم بر آن شد تا سهمیه سوخت سواری‌ها در فصل زمستان 80 لیتر تعیین شود که این موضوع نیز هم‌اکنون در حال بررسی است تا درصورت امکان این رقم افزایش یابد.

وی در عین حال خبر داد که ستاد حمل‌ونقل و مدیریت مصرف سوخت کشور با توجه به اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها از سال 89 قصد داشت تا سهمیه بنزین خودروها را از سال آینده کاهش دهد تا فشار مضاعفی بر مردم وارد نشود.

کد خبر 95896

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز