شنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: پاکسازی مناطق سیل زده در انگلیس و اسکاتلند هنوز آغاز نشده است که هشدار سازمان هواشناسی انگلیس مبنی بر ادامه باران بر نگرانی مردم و مقامات این کشور افزود

به گزارش واحد مرکزی خبر از لندن، در پی باران‌های شدید 48 ساعت گذشته در انگلیس، بیش از 1300 منزل، فروشگاه و محل کار آسیب دیدند. صدها نفر در پناهگاه‌های عمومی به سر می‌برند و شماری از پل‌ها و جاده‌ها به علت خطرناک بودن، بسته شده‌اند.

سازمان هواشناسی انگلیس اعلام کرد ریزش باران امشب شدت خواهد یافت و در 22 منطقه در شمال غرب انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی، وضع عادی نخواهد بود و احتمال می‌رود با ریزش 40 میلی متر باران دیگر در بخش‌هایی سیل جاری شود.

پلیس انگلیس اعلام کرد پس از پیدا شدن جسد یک پلیس در منطقه کاکرموث، جستجو برای یافتن یازده مفقود دیگر ادامه دارد.

گوردون براون، نخست وزیر انگلیس امروز از مناطق آسیب دیده و مردم سیل زده دیدن کرد و یک میلیون پوند دیگر برای کمک به آسیب دیدگان اختصاص داد. پلیس مناطق آسیب دیده در حال آماده باش هستند و نیروهای امدادی به صورت شبانه روزی، مردم را از محاصره سیل نجات می‌دهند.

اگرچه اسیب شماری از خطوط برق و تلفن انگلیس بر اثر این بارندگی‌ها ترمیم شده‌اند اما هنوز تعدادی از خانه‌ها فاقد برق و تلفن‌اند. پلیس انگلیس از مردمی که خانه هایشان در جریان سیل آسیب دیده، خواسته است تا قبل از بررسی کامل و اطمینان از سلامت خانه هایشان، به منازل خود باز نگردند.

از ظهر امروز، بارش باران در بخش‌هایی از مناطق سیل زده قطع شد و شبکه‌های تلویزیونی توانستند از این مناطق، گزارش مستقیم پخش کنند. این تصاویر نشان می‌دهد چهره  خیابان‌ها در شهرهای سیل زده، بر اثر رسوب گل و لای فراوان و پخش شدن اموال خانه‌ها، فروشگاه‌ها و ادارات به سطح کوچه و خیابان، کاملا تغییر کرده است.

وزارت محیط زیست انگلیس اعلام کرد در پی ریزش پل در یکی از مناطق سیل زده، 1800 پل موجود در این مناطق، بررسی مجدد می‌شوند تا ایمنی آن‌ها تایید شود. 

کد خبر 95791

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز