با توجه به اینکه منطقه 13 با جمعیت 250 هزار نفری روبه‌روست و کتابخانه‌های این منطقه پاسخگوی متقاضیان نیست، نخستین کتابخانه دیجیتال در هفته کتاب با حضور شهردار تهران افتتاح شد.

به گزارش ستاد خبری هفتمین نمایشگاه یاد یار مهربان، شهردار منطقه 13 با بیان این مطلب گفت: برای اینکه بتوانیم رابطه مساوی بین عرضه و تقاضا ایجاد کنیم از شیوه‌ای نوین استفاده کردیم و هم‌اکنون صدها نفر به‌طور همزمان می‌توانند از منابع این کتابخانه که شامل یک میلیون کتاب اسکن شده است، استفاده کنند.

وی هفتمین نمایشگاه یاد یار مهربان را باتوجه به استقبال مدارس بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: حجم بازدیدکنندگان و متقاضیان گویای کیفیت این نمایشگاه است. به گفته خلیلی راحتی، همکاری تمامی نهادهای فرهنگی از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش و شهرداری تهران در کنار هم می‌تواند تاثیرات بسیار مفیدی داشته باشد و عدم‌همکاری و هماهنگی موجب هدر رفتن بودجه و انجام کارهای موازی در حوزه فرهنگ می‌شود.

وی در این باره به‌وجود 2 کتابخانه در پارک خیام منطقه 13 اشاره کرد و ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری هر کدام متولی یک کتابخانه در این پارک هستند که این موجب موازی‌کاری است و شهروندان نیز دلیل این کار را نمی‌دانند. اینگونه موازی کاری‌ها از مشکلات حوزه فرهنگ کشور ماست.

کد خبر 95786

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز