پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: جشنواره زوج خوشبخت ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی تهران افتتاح شد.

 به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس سازمان ملی جوانان کشوردر مراسم افتتاح این جشنواره گفت: 90 درصد از جوانان ایرانی به تصمیماتی که خانواده‌ها برایشان می‌گیرند احترام می‌گذارند و به آنان اعتماد دارند.

مهرداد بذرپاش افزود: سازمان ملی جوانان با فکر خوب و کارشناسی شده اقدام به برگزاری این نمایشگاه کرده است چرا که می‌خواستیم به موضوع مهمی چون ازدواج اشاره داشته باشیم.

وی افزود: ازدواج زیباترین موضوع هر فرد است که در زندگی برای آن تصمیم‌گیری می‌کند.

بذرپاش گفت: برگزاری نمایشگاه و جشنواره زوج خوشبخت ایرانی که با سالروز پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) همزمان شده است بسیار مبارک است.

رئیس سازمان ملی جوانان کشور در ادامه به اهداف این نمایشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: در این نمایشگاه موضوع ازدواج به مسئولان و خانواده‌ها یادآوری می‌شود.

وی افزود: سازمان‌های دولتی و غیر دولتی باید موضوع ازدواج را جدی بگیرند و توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند.

بذرپاش با بیان اینکه خانواده‌ها نباید موضوع ازدواج جوانانشان را در دستور کار چندم قرار دهند از آنها خواست به این موضوع مهم و اساسی توجه بیشتری کنند.

رئیس سازمان ملی جوانان کشور افزود: خوشبختانه با مساعدت رئیس جمهور، دولت دهم تسهیلات ویژه‌ای را برای جوانان ارائه کرده که به تصویب رسیده است.

وی به افزایش وام‌های 4 میلیونی به 5 میلیون اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به این افزایش دیگر عروس و داماد برای گرفتن وام نیازی به معرفی ضامن ندارند و تنها با ارائه چک یا سفته می‌توانند به سرعت وام خود را دریافت کنند.

بذرپاش به برگزاری نمایشگاه اشاره کرد و گفت: شاید در سال اول مشکلاتی در این خصوص باشد اما مطمئناً سال‌های آینده مشکلات موجود برطرف خواهد شد.

رئیس سازمان ملی جوانان کشور با اشاره به مصوبات جدید دولت دهم درباره جوانان گفت:‌ تسهیلات جدید برای زوج‌های متأهل دانشجو، غیردانشجو و اقشار مختلف، ارتقای تسهیلات قدیمی و ارائه جدید تسهیلات ویژه مسکن از جمله این مصوبات است.

وی از افزایش پاداش برای زوج‌های کارمند خبر داد و اظهار داشت: زوج‌هایی که کارمند هستند و ازدواج می‌کنند پاداش‌های 7 تا 8 برابری نسبت به سال گذشته دریافت می‌کنند.

بذرپاش در پایان خاطرنشان کرد: سربازان متأهل نیز قرار شد مقرری که دریافت می‌کنند نسبت به مجردها دو برابر شود ضمن اینکه محل خدمت آنها نیز نزدیک محل زندگی آنها باشد.

بنابراین گزارش این جشنواره در بخش های ملزومات ازدواج، تهیه جهیزیه و ارائه تخفیفات خاص به زوج‌های جوان، فعالت‌های نهادهای مختلف در حوزه ازواج، برگزاری مراسم ایینی ازدواج، ارائه مشاوره‌های خانوادگی برگزار شد.

کد خبر 95632

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز