همشهری آنلاین: اولین نمایشگاه چاپ و بسته بندی کشورهای عضو اکو (پکو 2009) 28 آبان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد افتتاح ‌شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این نمایشگاه با حضور محسن پرویز معاون فرهنگی وزیر ارشاد و جلال ذکایی مدیرکل دفتر چاپ این وزارتخانه رسماً کار خود را آغاز کرد.

در مراسم افتتاحیه نمایشگاه پکو 2009 حسن غفوری‌فرد عضو هیئت رئیسه مجلس، محمدرضا خباز سخنگوی کمیسیون اقتصادی و مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی به عنوان نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

این نمایشگاه با سخنان محمدمهدی مروج‌الشریعه معاون برنامه‌ریزی استاندری خراسان رضوی گشایش یافت.

وی در سخنان کوتاهش از رشد چشمگیر خراسان رضوی در حوزه‌های مختلف چاپ کشور خبر داد و یکی از عوامل آن را زیارتی بودن این استان برشمرد.

مروج‌الشریعه گفت: خراسان رضوی رشد چشمگیری در حوزه‌های چاپ و بسته‌بندی داشته که یکی از عوامل آن، وجود بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) و در واقع سیل جمعیتی است که به طور مستمر به مشهد سرازیر می‌شوند.

از مجموع 16 هزار متر مربع فضای محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد، 6500 متر مربع به فضای این نمایشگاه و در واقع غرفه‌های شرکت‌های چاپی اختصاص یافته است.

قرار است 80 مهمان خارجی این نمایشگاه که همگی متخصص عرصه چاپ از 10 کشور عضو اکو هستند فردا جمعه به مشهد بیایند.

به دلیل سفر استانی هیئت دولت به آذربایجان شرقی وزرای ارشاد و بازرگانی نتوانستند در مراسم افتتاحیه نمایشگاه حضور یابند.

بیش از 300 شرکت داخلی و بین‌المللی و نیز بیش از 30 نام معتبر تجاری بین‌المللی صنعت چاپ و بسته بندی در اولین نمایشگاه چاپ و بسته بندی اکو (پکو 2009) حضور دارند. این نمایشگاه تا دوم آذر ادامه خواهد داشت.

کد خبر 95630

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز