مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۸ - ۰۵:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با تاکید بر این که مشکلات فعلی مترو هیچ ارتباطی با مسائل صنفی ندارد تاکید کرد: 70 درصد تاخیرها ناشی از کمبود واگن است و کمبود واگن چیزی نیست که یک شبه حل شود.

به گزارش خبرنگار سما، جعفر ربیعی در حاشیه جلسه سامانه 1888 گفت: سفارش خرید 65 قطار، 160 واگن دوطبقه و 38 لوکوموتیو منعقد شد که این واگن‌ها و تجهیزات در سرفاصله زمانی مشخص به کشور وارد می‌شود که امیدواریم برای ورود به موقع این قطارها و واگن‌ها در زمان‌بندی مشخص، اعتبارات مورد نیاز به صورت دقیق و در موعد مقرر پرداخت شود تا تاخیری در این سفارش‌ها بوجود نیاید.

وی ادامه داد: در حال حاضر در خط 5 به دلیل اضافه شدن 25 دستگاه واگن جدید از فروردین ماه سال جاری مشکلات کمی بهبود یافته و شرایط بهتری نسبت به خطوط دیگر حاکم است در عین حال خطوط اکسپرس در این مسیر نیز تقویت شده‌اند.

ربیعی یادآور شد: سرفاصله قطارها در خط 5 در حال حاضر 10 دقیقه است که باید به 7 دقیقه کاهش یابد.

وی در عین حال از رفع مشکلات مربوط به قطعات یدکی خبر داد و گفت: این مشکل تا حدودی با اعتبار اخیر شهرداری تهران برطرف شده چرا که پیمانکاران داخلی برخی از قطعات را به صورت تولید شده و آماده در اختیار دارند و پس از پرداخت پول آن‌ها را به ما تحویل داده‌اند.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران تاکید کرد: مشکل اصلی مترو با این مبالغ حل نمی‌شود چرا که مساله کمبود واگن که زمینه 70 درصد تاخیرهای فعلی را فراهم می‌کند از مسائل اساسی است و باید با اعتبارات قابل توجهی رفع شود.

وی افزود: در حالت ایده آل باید هر ماه دو قطار به خطوط اضافه شوند تا سرفاصله قطارها به حد موردنظر ما برسد.

وی با بیان اینکه در یک ماه اخیر یک حرکت رسانه‌ای شدیدی علیه مترو شهر تهران شروع شد افزود: نمی‌دانم این اقدامات ناشی از چه بود؟ زیرا مشکلات مترو همیشه بوده ولی یکباره مسائل را سیاسی و امنیتی کردند.

مدیر عامل شرکت بهره بردری مترو تهران گفت: مسائل اخیر مترو تهران به هیچ وجه مرتبط با مسائل صنفی نبوده چرا که هیچ تعدیل و کاهش حقوقی در بین کارکنان نداشته‌ایم و مشکل تنها ناشی از کمبود واگن، تجهیزات، قطعات یدکی و در نتیجه نقص فنی است.

ربیعی در عین حال خاطرنشان کرد: چنانچه قطارهای سفارش داده شده به موقع وارد کشور شوند، می‌توان امیدوار بود که از اواخر زمستان امسال شاهد افزایش تعداد قطارها در خطوط و بهبود خدمات رسانی مترو به شهروندان باشیم.

کد خبر 95427

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز