همشهری آنلاین: شهردار تهران اعلام کرد: عملیات ساخت پروژه اتوبان امام علی (ع) از دو ماه آینده به صورت سه شیفت در تمام مناطق درگیر ادامه می‌یابد،

به گزارش سما، شهردار تهران در مراسم افتتاح 42 پروژه فرهنگی، اجتماعی، عمرانی
در  منطقه 13
 گفت: این پروژه توانایی شهرداری را در ساخت اتوبان دو طبقه اثبات کرد.

دکتر محمدباقر قالیباف با بیان این که پروژه اتوبان امام علی (ع) به دلیل تغییر طراحی و تبدیل عرض آن از 75 متر به 45 متر با تاخیر مواجه شد، گفت: طراحی این اتوبان به صورت دو طبقه در منطقه 13 دو سال قبل آغاز شد تا آن‌ها که باور ندارند باورشان شود که اتوبان دو طبقه هم می توان احداث کرد.[بزرگراه‌های یادگار امام (ره) و امام علی (ع) دوطبقه می‌شوند]

وی با اشاره به اینکه احداث این اتوبان در مناطق 14 و 15 نیز آغاز شده است، افزود: اعتبارات این پروژه کامل شده و اطمینان داریم که احداث این اتوبان که برای منطقه 13 سرنوشت ساز است به سرعت انجام خواهد شد.

شهردار پایتخت به دیگراقدامات انجام شده در حوزه حمل و نقل در این منطقه اشاره کرد و گفت: منطقه 13 از اتوبوسهای تندرو برخوردار شده که امکان دسترسی شهروندان را به غرب، جنوب و شمال شرق فراهم کرده است.

قالیباف ادامه داد: یکی دیگر از مهمترین اتفاقات در این منطقه، راه اندازی خطوط مترو است که کار بسیار طاقت فرسایی بود که عملیات نصب و ریل گذاری آن آغاز شده و منتهی الیه شرق تهران را به غرب تهران و محدوده شهرک اکباتان متصل خواهد کرد.

وی به توافقات انجام شده با نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: طبق توافقات انجام شده با نیروهای مسلح، کمبود سرانه فضای سبز و خدماتی این منطقه تا حدی جبران خواهد شد.

شهردار تهران افزود: مجموعه جنگ افزار مجموعه‌ای است که تاثیر مثبتی برای شهروندان این منطقه نداشت و شهرداری تهران آن را برای احداث مکان‌های فرهنگی و اجتماعی تملک کرده است ضمن اینکه این اقدام در خصوص بن بست‌های خیابان نیروی هوایی نیز انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه از شهردار منطقه 13 نیز می‌خواهیم عملیات اجرایی این اقدامات را به سرعت انجام دهد، یادآور شد: عقب نشینی‌های جدی نیز در این منطقه داشته‌ایم به عنوان مثال، محدوده خیابان دماوند که ضلع شمالی آن پیشرفت خوبی داشته و عقب نشینی ضلع جنوبی نیز با تلاش دوستان انجام خواهد شد، عقب نشینی خیابان پیروزی نیز از 20 سال پیش در دستور کار قرار گرفته بود.

قالیباف به ادامه تکمیل اتوبان شهید یاسینی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: تکمیل این اتوبان یکی از بهترین اتفاقات در این منطقه است و امکان دسترسی به مهمترین فضاهای تفریحی و ورزشی به ویژه دسترسی به منطقه سرخه حصار را فراهم خواهد کرد.

شهردار پایتخت با بیان اینکه منطقه 13 جزء مناطق جنوبی محسوب نشده اما از آیتمهای زندگی مناسب برخوردار نیست، گفت: بافت فرسوده، کمبود سرانه فضای سبز، حمل و نقل عمومی در این منطقه از وضعیت خوبی برخوردار نیست و موجب شده زمینه رشد آنطور که باید در این منطقه فراهم نشود.

کد خبر 95355

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز