گروه علمی‌فرهنگی: دانشمندان فضایی هند فقط به ماه چشم ندوخته‌اند. آنان در نظر دارند سال‌2012 کاوشگری را برای تحقیق در مورد وجود حیات در مریخ به فضا پرتاب کنند.

این ماموریت بین شش تا هشت ماه طول می‌کشد. موضوع‌های مختلفی در این ماموریت بررسی خواهد شد؛‌ از خواص شیمیایی جو مریخ تا اسرار مدفون زیر سطح آن.

به نوشته روزنامه هندوستان‌تایمز، در این ماموریت از ابزارهای حس‌گر نیرومند در فضاپیمایی به وزن 500کیلوگرم استفاده خواهد شد. رئیس سازمان تحقیقات فضایی هند گفت: «مریخ در برنامه ما ظاهر شده است.

شبکه فضایی عمیق ما کاوشگر را ردیابی خواهد کرد. به رغم فاصله زیاد، علاقه زیادی به مریخ وجود دارد. ماموریت‌های سازمان‌های فضایی آمریکا و اروپا داده‌های خوبی در اختیار ما گذاشته است.

باید دید ماموریت ما چه اطلاعاتی به این مجموعه اضافه خواهد کرد».یکی از مقامات سازمان تحقیقات فضایی هند خاطرنشان کرد در مریخ ساختاری مانند گرند کانیون در آمریکا وجود دارد؛ با این تفاوت که سه‌برابر بزرگ‌تر است.

برای یافتن پاسخ برای چگونگی شکل‌گیری آن،‌ اطلاعات تصویری جمع‌آوری خواهد شد. آنان معتقدند این ماموریت، مستلزم وجود دانشمندان خوب جوان و دانشمندان رده متوسط با صفات راهبری است تا این برنامه را به پیش ببرند.

کد خبر 9522

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز