یکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۸ - ۰۸:۰۸
۰ نفر

گروه ورزشی: در پی واکنش صریح غلامرضا محمدی، سرمربی تیم کشتی آزاد نفت تهران در رابطه با جذب عباس دباغی کشتی‌گیر جوان مازندرانی (که گفته بود اگر این کشتی‌گیر امسال نتواند با ما قرارداد ببندد، از لیگ برتر کناره‌گیری می‌کنیم)، دیروز این اتفاق رخ داد و تیم کشتی آزاد نفت تهران کناره‌گیری خود را از مسابقات اعلام کرد.

 این در حالی است که قرار بود ظرف یکی، دو روز آینده سازمان لیگ، اسامی تیم‌های شرکت‌کننده و نفرات آنها را اعلام کند و رقابت‌ها هم از روز دوم آذرماه آغاز شود.

در قوانین لیگ برتر کشتی، تیم‌ها تنها مجاز به استفاده از دو ملی‌پوش هستند و از آنجایی که تیم نفت تهران پیش از این با جذب مراد محمدی و صادق گودرزی، سهمیه خود را تکمیل کرده بود با استفاده از عباس دباغی به دنبال تقویت تیم خود بود، اما از آنجایی که کشتی‌گیران برای ثبت قراردادهای خود با تیم‌های مورد نظرشان، ملزم به ارائه رضایت‌نامه از هیات‌های کشتی استان‌های خود شده‌اند، دباغی نتوانست این رضایت‌نامه را تهیه کند و به ناچار به عضویت تیم گاز مازندران درآمد. این اتفاق اگر چه ممکن است با اقدام سریع فدراسیون کشتی به نتیجه برسد، اما مسئولان باشگاه نفت تهران از قوانین لیگ شکایت دارند و معتقدند با این قوانین نمی‌توانند آن‌طور که می‌خواهند تیم خود را بسته و تقویت کنند.

تیم نفت تهران از جمله تیم‌های باسابقه لیگ کشتی ایران است که در دوره‌های قبل نیز با جذب نفرات شاخص این رشته همواره از جمله مدعیان کسب عنوان قهرمانی بوده و به ادعای سرمربی خود امسال هم در نظر داشته با یارگیری مناسب جزو تیم‌های طراز اول لیگ باشد. این تیم برای رسیدن به این هدف، گاز مازندران را جدی‌ترین رقیب خود می‌داند و به همین دلیل مصمم است با جذب نیروهای مطرح کشتی از ایران و سایر نقاط جهان همچنان چهره یک مدعی را داشته باشد.

تلاش‌های تیم نفت زمانی شدت گرفت که آنها برای ترمیم نقاط ضعف خود در وزن اول نتوانستند از حسن رحیمی ملی‌پوش 55 کیلویی ایران در مسابقه‌های جهانی دانمارک استفاده کنند و به همین دلیل نگاه‌شان به عباس دباغی جدی‌تر شد. البته تیم نفت به دلیل داشتن بودجه کافی، قرار بود در اوزان 96 و 120 کیلوگرم هم برای حضور در لیگ برتر 88، دو کشتی‌گیر خارجی جذب کند که به گفته غلامرضا محمدی اقدامات اولیه در این خصوص انجام شده است.

یکی دیگر از نکاتی که غلامرضا محمدی، سرمربی تیم کشتی آزاد نفت به شدت به آن معترض است، نوع رفتاری است که تیم گاز مازندران در نحوه اجرای قوانین لیگ و بستن قرارداد با عباس دباغی داشته است.محمدی می‌گوید: «دباغی مدتی قبل در نشست با نمایندگان باشگاه نفت با این تیم قرارداد امضا کرده است اما هیات کشتی مازندران رضایت‌نامه او را نداده و این کشتی‌گیر به ناچار با گاز مازندران قرارداد بسته که این عمل می‌تواند حرکت خلافی باشد.

ما با دباغی صحبت کرده بودیم و حالا اگر نتوانیم او را به خدمت بگیریم، در لیگ با مشکل روبه‌رو می‌شویم.» ظاهرا این توافق‌نامه در سازمان لیگ به امضای طرفین رسیده و مدارک آن هم موجود است. جالب‌تر اینکه محمدحسین دباغی، پدر عباس دباغی هم در این رابطه گفته است: «چون به عباس رضایت‌نامه ندادند، او با گاز مازندران قرارداد بست.»

در این حال همان‌گونه که اشاره شد، تیم نفت تیمی ریشه‌دار در کشتی ایران است و اگر بخواهد از لیگ کنار بکشد، قطعا لیگ امسال به لحاظ کیفی دچار مشکلاتی خواهد شد. حال از آنجایی که هر دو تیم نفت تهران و گاز مازندران در مدیریت کلان خود به صورت واحد اداره می‌شوند، این احتمال وجود دارد که به نوعی عکس‌العمل تند تیم نفت در واکنش به این موضوع با تعدیل روبه‌رو شده و شاگردان غلامرضا محمدی از روی اجبار با دستور از مقامات مافوق  وزارتخانه در  لیگ حاضر شده و کشتی بگیرند.

دلایل کناره‌گیری تیم‌ نفت

خبر کناره‌گیری تیم کشتی آزاد نفت از لیگ برتر روز گذشته از سوی دبیر هیات‌مدیره این باشگاه به صورت رسمی اعلام شد. شیبانی دیروز گفت: «تیم نفت برخلاف بعضی تیم‌ها نه نیازی به تبلیغات دارد و نه اینکه می‌خواهد مطرح شود. حضور نفت صرفا کمک به ورزش قهرمانی است.» وی بدون اشاره به مشکل جذب عباس دباغی گفت: «در تاریخ 19 آبان‌ نامه‌ای از سازمان لیگ به باشگاه نفت ارسال شد مبنی بر اینکه محدودیت استفاده از دو ملی‌پوش لغو شده اما 48 ساعت بعد، از طریق رسانه‌ها مطلع شدیم که محدودیت استفاده از دو ملی‌پوش همچنان پابرجاست. این نامه‌نگاری در حالی انجام شد که تیم نفت هیچ درخواستی در این خصوص نداشت.»

وی افزود: «تعدادی از قهرمانان، کارمند وزارت نفت بوده و حق مسلم باشگاه است که در مسابقات از وجود آنها استفاده شود، اما در این مورد هم گفته می‌شود باید هیات‌های کشتی رضایت‌نامه بدهند تا بتوانیم از آنها استفاده کنیم. لیگ، رقابتی حرفه‌ای است و قوانین آن هم ‌باید حرفه‌ای باشد. نه اینکه تیم‌ها برای شرکت در مسابقات، این همه مشکل داشته باشند. به همین دلیل تیم نفت کناره‌گیری خود را از لیگ کشتی اعلام کرده است.»

کد خبر 95212

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز