همشهری آنلاین: دادستان کل آمریکا اعلام کرد: پس از انتقال خالد شیخ محمد، فرد مظنون به طراحی حملات 11 سپتامبر 2001 به آمریکا انتظار می‌رود، دادستان‌ها خواهان اجرای حکم اعدام برای وی شوند.

به گزارش الجزیره، اریک هولدر در یک کنفرانس مطبوعاتی در محل وزارت دادگستری آمریکا در واشنگتن اعلام کرد که محمد و چهار هم بند وی که در حال حاضر در زندان نظامی گوانتانامو محبوس هستند در یک دادگاه غیر نظامی در فاصله کمی از محل برج‌های دو قلوی تجارت جهانی که حملات 11 سپتامبر در آن بوقوع پیوست، مورد محاکمه قرار خواهند گرفت.

هولدر دادستان کل آمریکا افزود: این 5 متهم که انتظار می‌رود دادستان‌ها برای آن‌ها درخواست حکم اعدام کنند، در سیستم قضایی ما و در برابر یک هیات منصفه بی طرف تحت قوانین و رویه‌های قضایی محاکمه خواهند شد.  

دادستان کل آمریکا در ادامه گفت: این گمانه زنی وجود دارد که ما در ضرب‌الاجل ژانویه 2010 زندان گوانتانامو را تعطیل نخواهیم کرد؛‌ اما یک چیز را به روشنی اعلام می‌کنم ما زندان گوانتانامو را در نهایت تعطیل خواهیم کرد.

پیشتر دادستان‌های کمیسیون مظامی در گوانتانامو علیه این 5 زندانی اقامه دعوا کرده بودند، اما دولت اوباما اعلام کرد که در صدد است این زندان را تعطیل و برخی از پرونده‌های در دست بررسی در آن را جهت رسیدگی به دادگاه‌های جنایی آمریکا انتقال دهد

کد خبر 95155

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز