جمعه ۲۲ آبان ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۰
۰ نفر

وزیر نفت اعلام کرد: گاز مشترکان پرمصرف قطع می‌شود

مسعود میرکاظمی در باره قطع و جریمه مشترکان پر مصرف گاز کشور گفت: هم‌اکنون از 10دهک موجود در جامعه، 7دهک پایین الگوی مصرف گاز را رعایت می‌کنند و متأسفانه تنها 3دهک بالای جامعه هستند که این الگو را رعایت نمی‌کنند.

وی تهدید کرد که شرکت ملی گاز ایران می‌تواند درصورت عدم‌رعایت مصرف گاز از سوی این بخش از جامعه، بعد از اعلام اخطار و جریمه، برای رعایت حال عموم مردم، گاز آنها را قطع کند. وزیر نفت با تاکید بر نقش مردم در کاهش مصرف گاز در زمستان سال‌جاری افزود: در 7ماه نخست امسال متأسفانه مصرف گاز در بخش‌های مختلف کشور نسبت به 7ماهه نخست پیش از آن 27 درصد رشد داشته که این موضوع نشان از مصرف بی‌رویه گاز در کشورمان است.

میرکاظمی از هماهنگی سایر وزارتخانه‌های کشور با وزارت نفت برای مدیریت سوخت زمستانی خبر داد و گفت: هم‌اکنون وزارت نفت به‌صورت منظم با سایر نهادها و ارگان‌های دولتی برای ایجاد راهکار‌های مناسب در این زمینه در حال مذاکره و رایزنی است.

بر اساس اظهارات جدید وزیر نفت با توجه به میزان سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای پروژه‌ها، قیمت 70 دلاری برای هر بشکه نفت عادلانه نیست.

مسعود میر‌کاظمی، وزیر نفت با بیان اینکه قیمت جهانی نفت باید به‌گونه‌ای باشد که سرمایه‌گذاری در حوزه‌های نفتی و گازی اقتصادی باشد، گفت: اول باید کشش بازار و محصولی را که قرار است تولید شود، در نظر بگیریم و از سوی دیگر باید قیمت نفت به‌گونه‌ای باشد که سرمایه‌گذاری برای توسعه صنعت نفت اقتصادی باشد.

به گزارش شانا، وی ادامه داد: اما در عین حال نباید فراموش کرد که اگر قیمت نفت خیلی بالا رود مجددا سرمایه‌گذاری در این صنعت با مشکل روبه‌رو می‌شود.

میرکاظمی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های زیادی در زمینه کنترل قیمت نفت در سازمان کشورهای صادر‌کننده نفت (اوپک) صورت گرفته است، گفت: در شرایط کنونی و فرارسیدن فصل سرما در بیشتر نقاط جهان، کاهش قیمت فراورده‌های نفتی به‌دلیل کاهش مسافرت‌ها و همچنین کاهش ارزش دلار از مهم‌ترین دلایل کاهش قدرت خرید کشورهای صادر‌کننده نفت است.

تفاهمنامه به معنی ادامه مذاکره است

وزیر نفت در پاسخ به انتقاد‌ها در مورد توافق ضمن ترکیه با تاکید بر اینکه در مذاکرات اخیر با مسئولان ترکیه هیچ‌گونه قراردادی در زمینه فروش گاز امضا نشده است، یادآور شد: مذاکرات همچنان برای ترانزیت و انتقال گاز ایران از خاک ترکیه به اروپا ادامه دارد.

کد خبر 95113

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز