به گزارش همشهری - مهدی صداقتی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در گفت و گو با همشهری با اشاره به پایشهای مستمر معابر پرترافیک پایتخت گفت: تغییر عرض آزادراه تهران-کرج در برخی مقاطع منجر به ترافیک مقطعی در این معبر شریانی می شود که از جمله آن محدوده رودخانه کن در مرز مناطق ۵ و ۲۱ شهرداری تهران است.
وی ادامه داد: هم گرایی دو جریان عبوری "جنوب به شرق بلوار شیشه مینا"و "شمال به شرق بلوار استادیوم آزادی" با ترافیک معمول غرب به شرق آزادراه تهران-کرج در این مقطع و تقاضای تغییر خطوط عبوری جهت دسترسی به پل های شهید باکری، منجر به تداخل و کندی جریان ترافیک می شود.
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران ادامه داد: با توجه به مشکلات پروژه تعریض پل کن از اسفندماه ۱۴۰۳ با هدف افزایش ظرفیت عبوری در مسیر جنوبی آزادراه تهران–کرج کلید خورد. پل جدید به طول ۶۷ متر و عرض ۷ متر در قالب سه دهانه با فواصل متغیر طراحی شده است و برای اجرای آن ۸ عدد شمع ستون و ۹ عدد تیر بتنی پیشساخته در نظر گرفته شده که در مجموع یک خط عبوری جدید به ظرفیت پل موجود اضافه خواهد کرد.
صداقتی اجرای عملیات در بستر رودخانه کن را از جمله چالشهای اجرایی این پروژه برشمرد و وجود معارضینی همچون تجهیزات صنایع هوایی و خطوط لوله های زیرسطحی را از جمله موانع پروژه دانست.
وی در ادامه افزود: در حال حاضر علاوه بر سونداژ دستی و حفاری، ساخت تیرهای پیشساخته و کیجبافی نیز در حال انجام است و برنامهریزی برای ادامه عملیات مطابق زمانبندی پیشبینیشده در دستور کار قرار دارد.
نظر شما