همشهری آنلاین: استاد علوم ارتباطات چالش بزرگ روابط عمومی‌ها در ایران را مربوط به نحوه ارتباط آنان با جامعه مخاطب دانست و گفت:

روابط عمومی‌های کشور همچنان مشکل روابط عمومی دارند.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، یونس شکرخواه در نخستین همایش بین‌المللی روابط عمومی ۲ (روابط عمومی مبتنی بر ابزارهای نوین) با اشاره به مطالعات علمی انجام شده در جهان از جمله آمریکا در حوزه روابط عمومی اظهار داشت: روابط عمومی نوین، رسانه‌ای تر و فراگیرتر شده‌اند و نباید فراموش کرد که هر فکری درباره روابط عمومی از افکار عمومی آغاز  می‌شود. [دکتر شکرخواه استاد پیشگام روابط عمومی الکترونیک شناخته شد]

وی افکار عمومی را از دیدگاه انجمن روابط عمومی آمریکا، کانون انفجار خاموش توصیف کرد و افزود: روابط عمومی به سازمان و توده کمک می‌کند تا نسبت به هم انطباق داشته باشند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه بسیاری از روابط عمومی‌های کشور از سطح انتظارات مخاطبان عقب مانده‌اند، ازجمله چالش روابط عمومی‌ها را نقطه تلاقی ارتباط آنها با جامعه مخاطب و آشنا نبودن با روش‌های نوین دانست.

شکرخواه ارتباط چهره به چهره را اصلی ترین پایه هر نوع ارتباط دانست و در عین حال گفت: اما ارتباط چهره به چهره از ظرفیت لازم برای پاسخگویی به نیازهای مخاطبان گسترده و پراکنده برخوردار نیست و یکی از علت‌های بروز رادیو و تلویزیون همین است.

این استاد دانشگاه یکی دیگر از مشکلات موجود روابط عمومی‌های کشور را عرضه نکردن خدمات متناسب با انتظارات ایجاد شده برشمرد.

شکرخواه همچنین گفت: امروزه روابط عمومی‌ها از رشته بودن (دیسیپلین) باید خارج شده و تبدیل شدن به روند را بپذیرند.

وی تصریح کرد: تکیه بر این باور که روابط عمومی هنوز دیسیپلین است به مرگ روابط عمومی منجر خواهد شد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه روابط عمومی، بودن نیست بلکه شدن است، بر ضرورت به روز شدن توان روابط عمومی‌ها تأکید کرد.

وی افزود: روابط عمومی باید لایه‌های مختلف مخاطبان را ببیند و متناسب با هر کدام اقدام کند و به طور دائم ساختار خود را نیز باز تعریف کند.

شکرخواه درباره آینده روابط عمومی‌ها گفت: در آینده مشتریان توضیح بیشتری دریافت     می‌کنند، رسانه‌ها با تبدیل شدن به رسانه‌های اجتماعی؛ دگرگونی و همگرایی بیشتری را تجربه می‌کنند، تجارت به گفتگو تبدیل می‌شود، اطلاعات در همه ابعاد به جریان می‌افتد، شفافیت مفروض گرفته می‌شود و شبکه‌های نفوذ نیز در قلب امور قرار می‌گیرند.

نخستین همایش یک روزه روابط عمومی ۲ با حضور شماری از مسئولان، استادان و دست اندرکاران روابط عمومی، دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد 

کد خبر 95102

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز