چهارشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۶:۱۴
۱ نفر

سرپرست مجری خط ۱۰ متروی تهران گفت: در صورت تامین منابع شاخه غربی خط ۱۰ ظرف ۷۲ ماه تکمیل می شود. اولین بخش  این خط که تا سال ۱۴۰۶ به بهره برداری می رسد، ایستگاه دریاچه تا ایستگاه کوهسار است که  طول آن ۵ کیلومتر بوده و ‌۶ ایستگاه دارد.

خط 10 مترو

به گزارش همشهری آنلاین_مهدی اسماعیل پور : تور بازدید اصحاب رسانه از پروژه خط ۱۰ مترو تهران صبح امروز برگزار شد. فرهاد زمانی سرپرست مجری خط ۱۰ متروی تهران در این بازدید گفت: پروژه خط ده مترو مناطق ۱، ۲، ۳، ۴، ۵ و و ۲۲ تهران را پوشش می‌دهد. این خط ابتدا ۳۴ ایستگاه داشت که با تملک زمین از بخش غربی توسعه پیدا کرد ‌و ۳۵ ایستگاه شد.

او ادامه داد: طبق مطالعات جمعیتی شهر تهران ۵۰ درصد مسافران از سوی البرز به سمت تهران و مناطق شمالی عزیمت می کنند. بنابراین این خط بار ترافیکی این نقاط خطوط صادقیه و ارم سبز را کاهش می‌دهد. درواقع الزامات کارفرمایی است که خط ۱۰ مترو را در بخش غربی تکمیل کنیم.

زمانی با بیان اینکه خط ۱۰ مترو با خط ۵ و ۹و ۶ و۷ و ۱ و ۳ و۴ تبادل مسافر خواهد داشت، افزود: حفاری خط ۱۰ صد درصد مکانیزه است. در پیش بینی ها ۵ دستگاه حفاری پیش بینی شده است؛ از این ۵ دستگاه ۲ دستگاه پای کار هستند. یک دستگاه اواخر سال ۴۰۲ شروع به کار کرد و حدود ۸۰۰ متر پیشروی داشته است.

سرپرست مجری خط ۱۰ خاطرنشان کرد: دستگاه دوم در ایستگاه جنت آباد ظرف دو یا ۳ ماه آینده شروع به فعالیت می کند.

او تاکید کرد: استارت ساخت ایستگاه شهدای خلیج فارس، موج، اتریش، المپیک، کوهسار و سردار جنگل نیز خورده است. زمین بسیاری از ایستگاه ها تحویل پیمانکاران شده و مشکل فنی و تملکی از این بابت نداریم. همچنین پشتیبانی و راهبری دستگاه حفاری مکانیزه که در عمق ۲۰ تا ۴۰ متری قرار دارد، توسط تیم‌های داخلی انجام می‌شود.

او درباره زمان تکمیل پروژه هم تاکید کرد:در صورت تامین منابع شاخه غربی خط ۱۰ ظرف ۷۲ ماه تکمیل می شود. اولین بخش این خط که تا سال ۱۴۰۶ به بهره برداری می رسد، ایستگاه دریاچه تا ایستگاه کوهسار است که طول آن ۵ کیلومتر بوده و ‌۶ ایستگاه دارد.

کد خبر 950409
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • اکبر IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۹
    0 0
    بله کاملا مشخصه در کشور ما شهروندان درجه بندی میشن. شهروند درجه یک که باید از تمام امکانات زیرساختی مثل حمل و نقل و ترافیک بهترین ها را در اختیار داشته باشه و شهروند درجه دو که فقط باید خوب کار کنه ،مالیات بده و هر چه ناترازی تاوانش را پس بده. تو شهرها و شهرک های اطراف تهران هیچ خبری از اقدام برای اصلاح جاده ها و مترو و کنترل ترافیک نیست .چون ما شهروند درجه دو محسوب میشیم. خیلی برای کسی مهم نیست توی اندیشه و مارلیک و ملارد مردم چطوری تردد می کنند.