گروه ادب و هنر: رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که به تازگی با حکم مقام معظم رهبری، برای 5 سال دیگر در این سمت ابقا شده است، 20 آبان در جمع خبرنگاران، در پاسخ به پرسشی درباره خطوط قرمز رسانه ملی گفت:

خودم هم نمی‌دانم که خط قرمزها چیست و همه کارت‌ زردهایی که می‌گیریم به خاطر همین عدم‌شناخت خطوط قرمز است.

آن طور که فارس نوشته است، ضرغامی درباره میزان استقلال صداوسیما نیز گفت: رسانه ملی همواره تلاش می‌کند تا استقلال خود را حفظ کند. من در هفته‌های منتهی به انتخابات که هنوز قانونی نبود، دستور دادم پوشش برخی از سفرهای استانی رئیس‌جمهور محدود شود.

اعتراض دولت در این زمینه درست بود اما من در جهت اعتمادسازی باید این وظیفه را انجام بدهم مثل آقای نوذری که قرار بود در یکی از افتتاحیه‌های بزرگ شرکت کند اما من اعلام کردم که ما این برنامه را به خوبی پوشش نخواهیم داد و ایشان هم از خیر این افتتاحیه گذشت. 

وی درباره بودجه صدا و سیما نیز  افزود: بودجه امسال صداوسیما حدود 480 میلیارد تومان بودجه دولتی و 300 میلیارد تومان بودجه ناشی از پیام‌های بازرگانی است که این رقم نسبت به  هزار و 600 میلیارد بودجه بالفعل جاری سازمان رقم اندکی است.

ما برای محقق کردن مصوبات قانونی، وظایفی که برعهده‌مان است و هزینه‌ها و خرج‌هایی که داریم کمتر از نصف بودجه در اختیار سازمان است و بخشی هم ناشی از درآمد تبلیغات است که ما آن را به‌عنوان بخشی از درآمدمان حفظ می‌کنیم هرچند حاضر به پخش بسیاری از آگهی‌ها نمی‌شویم.

کسانی که ماهواره نگاه می‌کنند می‌دانند که شبکه‌های ما تبلیغات‌شان نسبت به آنها بسیار کمتر است و آنها بعضی از سریال‌هایی که پخش می‌کنند به همان نسبت هم تبلیغات پخش می‌کنند.

کد خبر 95038

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز