مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۳
۰ نفر

گروه شهری: مدیرعامل سازمان بازیافت شهرداری تهران گفت: روزانه در تهران 800 تن پسماند خشک به‌صورت تفکیک شده جمع‌آوری می‌شود

و مابقی زباله‌ها نیز در ایستگاه‌های میانی دریافت زباله جمع‌آوری و از آنجا به مرکز دفن و پردازش می‌روند و بخش قابل توجهی از آن‌که پسماند ‌‌تر است، تبدیل به کود کمپوست می‌شود.

محمد پورسخا، مدیرعامل سازمان بازیافت شهرداری تهران یکشنبه‌شب با حضور تلفنی در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه 2 سیما، گفت: توفیق در انجام بازیافت کاری همه‌جانبه در این مدیریت را می‌طلبد و در قانون مدیریت پسماند نیز که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است،  جوانب مختلفی در این حوزه مدیریت دیده شده و بیش از 10 دستگاه مکلف به انجام وظایف این مقوله شده است.

وی افزود: اگر همه دستگاه‌ها بتوانند به درستی به وظایف خود عمل کنند و در بخش آموزش و همچنین صنعت و استانداردهای مربوطه نیز به توفیقات لازم برسیم، در این زمینه موفق خواهیم بود.

پورسخا خاطرنشان کرد: در تهران روزانه 7 هزار تن زباله جمع‌آوری می‌شود و سؤالی که دستگاه‌های مختلف با آن روبه‌رو هستند این است که چرا میزان آلایندگی زباله‌هایی که وارد سیستم شهری می‌شوند این قدر بالاست و چرا ترکیب زباله شهر تهران باید به این شکل باشد.

وی با تاکید بر اینکه هر دستگاهی باید به وظایف خود عمل کند، افزود: رسانه ملی نیز یکی از مهم‌ترین وظایف را در زمینه آموزش عمومی بر عهده دارد و همه اینها نشان‌دهنده آن است که باید همه دستگاه‌ها در کنار هم ایفای نقش کنند.

پورسخا با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه تفکیک زباله‌ها از مبدا اظهار کرد: جمع‌آوری و تفکیک زباله از مبدا در تهران براساس انگیزش خانوارها انجام می‌شود. پورسخا خاطرنشان کرد: بخش زیادی از زباله‌های‌تر در سایت تخمیر تبدیل به کمپوست می‌شود.

به گفته وی، بیش از 70 درصد زباله تهران بازیافت می‌شود و از طریق جداسازی آردی اف که ارزش سوختی دارد، امیدواریم در آینده این حجم به 90 درصد افزایش یابد.

کد خبر 94853

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز