همشهری: مؤسسه همشهری بهتازگی میزبان اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران بود. اعضای این کمیسیون پس از برپایی جلسه و دیدار با مدیران و کارکنان مؤسسه، از بخشهای مختلف تلویزیون همشهری بازدید کردند و همگی بر اهمیت رشد و ارتقای رسانههای نوپا، برای پاسخگویی به نیاز مخاطبان تاکید داشتند.
گامی بلند در مسیر رسانه چندوجهی
زهرا شمساحسان، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران:مؤسسه همشهری بهعنوان یکی از مهمترین نهادهای رسانهای کشور در آستانه تحولی بنیادین در راستای همگامسازی با تغییرات فناورانه عصر حاضر قرار گرفته است. برنامههای توسعهای سال۱۴۰۴ این مؤسسه نشاندهنده رویکردی جامع و آیندهنگر در حوزه رسانه است که هم به زیرساختهای سنتی توجه داشته و هم گامهای بلندی در مسیر دیجیتالسازی و حضور مؤثر در فضای مجازی برداشته است. محور اصلی تحول دیجیتال مؤسسه همشهری، راهاندازی تلویزیونهای اینترنتی است که نقطهعطفی در تاریخ این رسانه به شمار میرود. این پروژه راهبردی با هدف تولید روزانه ۲ برنامه ویدئویی در ۳۰۰روز کاری سال، گامی بلند در مسیر تبدیلشدن به یک رسانه چندوجهی است. بااینحال چالشهای جدی در این مسیر وجود دارد. در فضای رقابتی پلتفرمهای ویدئویی، مزیت رقابتی تلویزیون اینترنتی همشهری و چگونگی کسب سهم بازار در برابر رقبای قدرتمند از پرسشهای اساسی است. همچنین مدل درآمدی و زمان رسیدن به نقطه سربهسر نیز باید بهدقت مشخص شود.
کمرنگشدن مرز میان فضای مجازی و فضای فیزیکی شهر
توسعه زیرساختهای زیستبوم مجازی از طریق خرید تلویزیونهای شهری و ایجاد تلویزیون تعاملی، امکان نمایش محتوا در سطح شهر و تعامل شهروندان با این محتوا را فراهم میآورد.
این رویکرد، مفهوم نوینی از رسانه شهری ارائه میدهد که در آن، مرز میان فضای مجازی و فضای فیزیکی شهر کمرنگ میشود. البته آمادگی زیرساختهای فنی برای پخش آنلاین محتوا و تمهیدات لازم برای غلبه بر محدودیتهای پهنای باند از مسائل مهمی است که باید به آنها پرداخته شود.
نظر شما