گروه شهری: در جلسه دیروز شورای شهر یک فوریت طرح ساماندهی گورستان‌های متروکه و فعال واقع در محدوده شهر تهران تصویب شد.

به گزارش همشهری، مهدی چمران در پایان دویست و هشتادمین جلسه علنی(بدون حضور مستمع) شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: تهران علاوه بر بهشت زهرا(س) 149 گورستان دارد که از این تعداد 33 گورستان مهم و نیمه فعال است.
رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه از سال 73 دفن در گورستان‌های غیر از بهشت زهرا ممنوع است گفت: با تصویب یک  فوریت طرح ساماندهی گورستان‌های متروکه و فعال محدوده شهر تهران مقرر شد مشاور طرح را آماده کند تا پس از تأیید نهایی اجرا شود.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در رابطه با  گورستان‌های واقع  در شرق و غرب تهران تصریح کرد: این موضوع در جلسه استانی دولت به تصویب رسیده و هم اکنون  منتظر تصویب نهایی طرح جامع هستیم و این طرح  در استانداری و شورای عالی شهرسازی در حال بررسی است.
چمران همچنین احداث نمایشگاه
بین المللی در شهر آفتاب را از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه دیروز شورای شهر عنوان کرد و گفت: 14 هکتار از زمین شهر آفتاب واقع در محدوده حرم حضرت امام خمینی(ره ) به احداث نمایشگاه بین‌المللی، ‌هتل، ‌فروشگاه و پارکینگ اختصاص یافته و در اختیار شهرداری قرار گرفته است.
رئیس شورای شهر افزود: در جلسه، مسعود کرباسیان معاون خدمت شهری شهرداری تهران در گزارشی در باره آخرین وضعیت احداث این نمایشگاه توضیحاتی ارایه کرد.
وی گفت: از دو سال و نیم پیش فعالیت‌های اجرایی این پروژه  با استفاده از مهندسین مشاور یک شرکت آلمانی آغاز  شده است.
وی افزود: هم اکنون 5 سرمایه‌گذار داخلی و خارجی  برای احداث نمایشگاه بین‌المللی اعلام آمادگی کرده‌اند و مقرر شده کمیته‌ای راهبردی متشکل از اعضای شورای شهر و ‌معاونین شهردار در خصوص انتخاب سرمایه‌گذار اقدام کنند.
چمران  با بیان اینکه  برای اجرای این پروژه 900 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده گفت: سرمایه‌گذارانی که برای احداث نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند  دارای تجربه و تخصص  بالایی هستند. وی همچنین گفت: در این جلسه طرح معافیت کلیه واحدهای آموزشی و پرورشی وابسته به آموزش و پرورش  از پرداخت عوارض نوسازی و همچنین طرح تثبیت واحدهای تجاری به دلیل  ارایه این موضوعات به صورت لایحه پیشنهادی  شهرداری، از دستور خارج شد.
چمران در پاسخ به سؤالی در باره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ارایه لیست واحد از سوی اصولگرایان نیز گفت: اصولگرایان هنوز به لیست واحد نرسیده‌اند.
رئیس شورای شهر افزود: معتمدین اصولگرا با دریافت لیست حامیان دولت و سایر لیست‌های گروههای اصولگرا و با توجه به هفت، هشت  اصل اصولگرایی  لیست واحدی را تنظیم می‌کنند.
چمران همچنین تصریح کرد: لیست واحد از میان لیست‌های بزرگ و عمده اصولگرایان و احتمالاً در مواردی خارج از آنها استخراج، تنظیم و اعلام خواهد شد.رئیس شورای شهر تهران درعین حال در پاسخ به سؤالی در باره درصد  تحقق لیست واحد اصولگرایان گفت:  در عین اینکه در این باره خوش‌بین هستم  احتمال اینکه  به لیست واحد نرسند هم هست.
کد خبر 9467

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز