شنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۳
۰ نفر

سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد و هفتمین جشنواره دانش‌آموزان فیلمساز، طی مراسمی در تالار وحدت با معرفی آثار برگزیده به کار خود پایان داد.

در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان و دست اندرکاران فرهنگی و سینمایی کشور و همچنین فیلمسازان و هنرمندان داخلی و خارجی برگزار شد.

بیانیه هیأت داوران در بخش‌های مختلف قرائت و نتایج آن بدین شرح اعلام شد:
در گروه فیلم‌های بلند داستانی، جایزه تندیس زرین جشنواره به فیلم «پنالتی» اثر انسیه شاه‌حسینی از ایران، ‌تندیس سیمین به «قورباغه‌ها و وزغ‌ها» از فنلاند، دیپلم افتخار به «زمانی برای دوست داشتن‌» ابراهیم فروزش از ایران و جایزه ویژه هیأت داوران به «هاپت» از آلمان اهدا شد.

در بخش فیلم‌های کوتاه داستانی، تندیس زرین به «آوای شامگاهی» از آلمان، تندیس سیمین به «ماهیگیری» از انگلیس، دیپلم افتخار به «آنتون منزوی» از سوئد و جایزه ویژه هیأت داوران به «آلزایمر» امیر حسین ترابی از ایران تعلق گرفت.

در گروه فیلم‌های مستند آموزشی فیلم «اسماعیل که آمد» کاری از فرشاد احمدی دستگردی از ایران موفق به دریافت تندیس زرین شد و تندیس سیمین به فیلم «منHIV مثبت هستم» کیوان فهیمی از ایران و جایزه ویژه هیأت داوران به «جور دیگر دیدن» اثر رضا مجلسی از ایران اهدا شد.

جایزه تندیس زرین جشنواره در بخش فیلم‌های مستند «پیتر پیر» از روسیه، تندیس سیمین به «اتاق صعود» کار رضا فرهمند از ایران، دیپلم افتخار به «هشدار حیوانات / آلودگی هوا» از آلمان و جایزه ویژه هیأت داوران به فیلم «دلفین‌ها» از فرانسه رسید.

در بخش انیمیشن تندیس زرین به «ماهوری» فیلم فاطمه گودرزی از ایران، تندیس سیمین به «اُرس» از کشور آلمان، دیپلم افتخار به «مرد جوان و خیاط حیله گر» کار راشین خیریه از ایران و جایزه ویژه هیأت داوران به «تات و تارت» از سوئد تعلق گرفت.

کد خبر 94663

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز