فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری 109 نفر در حاشیه مراسم روز 13‌آبان در شهر تهران خبر داد

سردار عزیزالله رجب‌زاده در گفت‌وگو با مهر با اعلام این خبر گفت: از میان دستگیرشدگان 47‌نفر با قرار کفالت آزاد شده‌اند و 62 نفر از متهمان پس از تشکیل پرونده به مقامات قضایی تحویل و روانه زندان شده‌اند. این مقام ارشد در نیروی انتظامی تهران افزود: 43 نفر از این افراد مرد و 19‌نفر دیگر زن هستند.

وی در پاسخ به اینکه آیا نیروهای بسیج تامین امنیت روز 13 آبان را بر عهده داشته و دستگیری‌هایی در این زمینه داشته‌اند؟ گفت: بخشی از دستگیری‌ها هم توسط نیروهای بسیج بوده که پلیس آماری در این زمینه ندارد.

بررسی سریع

دادستان عمومی و انقلاب تهران نیز در همین زمینه گفت: سیاست دادستانی تهران آن است که افرادی که در روز 13‌آبان دستگیر شده‌اند و دلیل و اتهامی جدی بر آنان وارد نیست، با بررسی سریع قضایی آزاد شوند. 

عباس جعفری دولت آبادی با تاکید بر اینکه اگر بی‌گناهی بازداشت شدگان اثبات شود،  حتما نسبت به آزادی سریع آنان اقدام خواهد شد، اظهار داشت: آزادی سریع کسانی که اتهامی بر آنان وارد نیست جزو سیاست‌های دادستانی تهران است.

دادستان عمومی انقلاب تهران در ادامه به افرادی که جمعه‌شب آزاد شده‌اند اشاره کرد و گفت: نیمی از کسانی که در جمعه شب آزاد شده‌اند‌، بانوان بوده‌اند.

جعفری دولت آبادی در مورد آمار بازداشتی‌های روز 13 آبان که از سوی فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام شده نیز عنوان کرد‌: با توجه به اینکه هر شب به‌طور مرتب تعدادی از بازداشت شدگان که اتهامی برآنان وارد نیست، آزاد می‌شوند بنابراین نمی‌توان آمار دقیقی از بازداشت شدگان ارائه کرد.

کد خبر 94648

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز