مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۵ آبان ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۸
۰ نفر

گروه شهری: همزمان با بهره‌برداری از 29 پروژه عمرانی در منطقه 22، مراسم کلنگ‌زنی فاز تکمیلی بزرگراه شهید همت غربی و بخشی از بزرگراه رسالت با حضور شهردار تهران برگزار می‌شود.

حسن کریمیان، شهردار منطقه 22، با اعلام این خبر گفت: 29 پروژه در حوزه‌های عمرانی، فضای سبز و حمل‌ونقل و ترافیک با هزینه‌ای 200میلیارد ریالی به انجام رسیده است.

وی همچنین به مراسم کلنگ‌زنی فاز تکمیلی بزرگراه شهید همت غربی اشاره کرد و افزود: ادامه بزرگراه شهید همت غربی با هزینه‌ای بالغ بر 350 میلیارد ریال به طول 5 کیلومتر و در 8 خط عبوری احداث می‌شود و حد فاصل بلوار پژوهش را به انتهای غربی منطقه22 در محدوده گرمدره وصل می‌کند.

کریمیان گفت: براساس طرح تفصیلی طول بزرگراه شهید همت در محدوده منطقه، 15 کیلومتر مصوب شده که از این مقدار تا‌کنون 10 کیلومتر آن احداث شده و به بهره‌برداری رسیده است. همچنین 19 تقاطع غیرهمسطح شامل پل، زیرگذر، روگذر و غیره مصوب شده که تاکنون 2 پل احداث شده و اکنون 4 پل و تقاطع در دست احداث است.

او به تاثیر مطلوب این پروژه بر کاهش بار ترافیکی آزادراه تهران-کرج اشاره و تصریح کرد: بزرگراه شهید همت از معابر مهم بزرگراهی است که شرق تهران را به غرب آن وصل می‌کند. افزون بر این، انتهای غربی بزرگراه به شهر کرج در کنار آزاد راه تهران - کرج متصل خواهد شد.

به این ترتیب با احداث امتداد این محور که در اولویت اداره کل راه و ترابری استان تهران است، از اوج ترافیک صبح و عصر و روزهای تعطیل این آزادراه کاسته خواهد شد. شهردار منطقه22 درباره کلنگ‌زنی پروژه ادامه بزرگراه رسالت (حکیم) نیز گفت: ادامه بزرگراه رسالت با هزینه‌ای بالغ بر 120‌میلیارد ریال به طول 2/5کیلومتر در 6 خط عبوری و با 2 تقاطع غیرهمسطح احداث می‌شود و حدفاصل بلوار 45متری شهرداری را به 55 متری وردآورد متصل می‌کند.

کریمیان تصریح کرد: براساس طرح تفصیلی طول بزرگراه رسالت در محدوده منطقه، 15/5کیلومتر مصوب شده که دارای 17 تقاطع غیرهمسطح است. اکنون تنها یک پل روی رودخانه کن احداث شده و 2 پل دیگر از جمله تقاطع غیرهمسطح آزادگان – رسالت در دست احداث است.

او به افزایش ترافیک عبوری در منطقه22 با بهره‌برداری از این دو پروژه اشاره کرد و گفت: تدابیری برای پیشگیری از آلودگی‌های هوا و صوت و حفظ منظر شهری پیش‌بینی شده است.

بر این اساس در هر دو بزرگراه افزون بر پوسته معبر، حریم‌هایی برای کاشت درخت و احداث فضای سبز در نظر گرفته شده است. افزون بر آن خط پروژه بزرگراه رسالت حدود 6‌متر پایین‌تر از سطح زمین احداث می‌شود.

کد خبر 94578

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز