جمعه ۱۵ آبان ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۳
۰ نفر

دادستان عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه تعداد بازداشت‌شدگان روز 13آبان هنوز مشخص نیست، گفت:

تعدادی از بازداشت‌شدگان اغتشاشات روز چهارشنبه آزاد شده‌اند و مابقی آنها به‌زودی تعیین تکلیف می‌شوند.

عباس جعفری دولت‌آبادی در گفت‌وگو با مهر با اعلام این خبر افزود: تعداد دقیق افرادی را که آزاد شده‌اند، متعاقباً اعلام خواهیم کرد. این مقام ارشد در قوه قضاییه درباره دادگاه بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات اظهار کرد: امروز دادگاه علی تاجرنیا،  ‌سعید شریعتی و ابراهیم امینی به‌صورت جداگانه برگزار می‌شود.

همچنین فردا (یکشنبه 17 آبان) نیز نخستین جلسه محاکمه احمد زیدآبادی برگزار خواهد شد. دادستان عمومی و انقلاب تهران افزود: در ادامه دادگاه زیدآبادی، جلسه محاکمه بهزاد نبوی نیز برگزار می‌شود و روز دوشنبه 18 آبان نخستین جلسه محاکمه محمد عطریانفر برگزار می‌شود.

جعفری دولت‌آبادی با اشاره به آزادی تعدادی از متهمان حوادث انتخابات از جمله محمد قوچانی و سعید حجاریان گفت: دادگاه این افراد پس از متهمان زندانی برگزار می‌شود و هم‌اکنون اولویت ما متهمان داخل زندان و رسیدگی هرچه سریع‌تر به وضعیت آنهاست.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز در مورد دستگیری‌های 13 آبان گفت: جمع‌بندی نهایی تعداد دستگیرشدگان تجمع‌های غیرقانونی 13آبان، امروز اعلام می‌شود. سردار عزیزالله رجب‌زاده افزود: این افراد در میدان هفت تیر، خیابان‌های کریم‌خان و مطهری و برخی از خیابان‌های آن محدوده دستگیر شده‌اند.

به‌رغم فراخوان‌های رسانه‌های ضد‌انقلاب و خارجی و بعضا داخلی حدود 3 هزار و 500 نفر به‌صورت پراکنده در محدوده‌های فوق حاضر شدند و قصد ایجاد تجمع‌های غیرقانونی را داشتند.

کد خبر 94558

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز