جمعه ۱۵ آبان ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: یک کارشناس مسائل امنیتی در امریکا گفت حادثه تیراندازی در پایگاه نظامی فورت هود تگزاس چندان هم دور از انتظار نبود

به گزارش شبکه تلویزیونی راشاتودی، ولید فارس (Walid Phares) کارشناس بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها در واشنگتن با اعلام این مطلب افزود:

هم اکنون در بین اعضای جامعه ضدتروریستی اتفاق نظری در حال شکل گیری است. ما هم به صورت علنی و هم مخفیانه تماس‌های زیادی با یکدیگر داشتیم و برای بسیاری از ما کارشناسان که فعالیت‌های چند شبکه تروریستی را که اکنون برچیده شده‌اند، از نزدیک دنبال کرده‌ایم، این حادثه تعجب اور نبود.

فارس افزود ما هنوز مطمئن نیستیم که ایا این حادثه کار یک شبکه تروریستی بوده است یا خیر. ولی در چند ماه گذشته، نیروهای پلیس فدرال امریکا (اِف بی آی) شماری از این شبکه‌ها را شناسایی و متلاشی کرده‌اند که از جمله انها می‌توان به کانونی اشاره کرد که قصد فعالیت در تگزاس، ایلینوی و نیویورک را داشت.

از جمله ویژگی‌های این شبکه تروریستی نیز آن است که اعضایش قبلا کوشیده‌اند مراکز نظامی را هدف حمله قرار دهند.

مجری راشاتودی پرسید ایا می‌توانید درباره تعداد و میزان گستردگی فعالیت این شبکه‌های تروریستی در آمریکا به ما اطلاعات بیشتری بدهید؟

فارس پاسخ داد به لحاظ اماری انچه می‌توانم بگویم این است که در هشت سال بعد از حادثه یازده سپتامبر به طور متوسط دستگیری یک یا دو فرد تروریست یا شبکه تروریستی  (در طول سال) اتفاق می‌افتاد .

ولی نه ماه اخیر سال 2009  برای کارشناسان مبارزه با تروریسم، اهمیت فوق‌العاده‌ای داشته است. در طول هشت ماه گذشته ما شاهد فعالیت یک شبکه تروریستی بوده‌ایم و در هفت هفته گذشته نیز به طور متوسط در هر چهارده روز اعضای یک باند تروریستی را دستگیر کرده‌اند.

بنابراین انچه رخ داده است را می‌توان رشد قارچ گونه اینگونه تشکیلات توصیف کرد. البته پلیس هر انچه را که حد توانش بود، انجام داده و تقریبا همیشه عملکرد موفقی داشته است. با وجود این، همیشه یک حمله غیر منتظره رخ می‌دهد که این بار متاسفانه محل ان، پایگاه فورت هود تگزاس بود.[گزارش سی‌ان‌ان از تیراندازی در تگزاس]

فارس افزود ما هنوز درباره انگیزه عامل این حادثه تروریستی چیز زیادی نمی‌دانیم ولی این واقعه تا حد زیادی با اسناد کشف شده درباره حملات تروریستی به مراکز نظامی، هم خوانی دارد

کد خبر 94549

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز