چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۸ - ۰۷:۱۰
۰ نفر

گروه ورزشی: مدیرعامل استقلال پس از خروج تیمش از بحران نتیجه‌گیری برای مناسک حج راهی مکه شد.

واعظی‌آشتیانی پیش از دیدار تیمش با شاهین بوشهر با بازیکنان تیم جلسه گذاشت و با اعضای تیم و کادر فنی به گفت‌وگو پرداخت. پس از آن مدیرعامل استقلال جلسه‌ای با سعید نفریه برگزار کرد و در مورد آخرین وضعیت باشگاه با جانشین موقت خود مذاکره کرد.

پیش از این در مورد مدیریت واعظی‌آشتیانی حرف و حدیث‌های زیادی شنیده می‌شد که او به دلیل دوشغله بودن دیگر به عنوان مدیرعامل استقلال فعالیت نخواهد داشت، اما آخرین اخبار موثق از این باشگاه حاکی از آن است که وی تا پایان فصل به عنوان مدیرعامل استقلال به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

 نفریه: به صدرنشین لیگ جام نمی‌دهند

محمدسعید نفریه عضو هیات‌مدیره استقلال اعلام کرد که امیررضا واعظی‌آشتیانی همچنان به عنوان مدیرعامل این باشگاه فعالیت خواهد کرد. فعالیت همزمان واعظی‌آشتیانی در باشگاه استقلال و سازمان تربیت‌بدنی حرف و حدیث‌های زیادی را در مورد جدایی او از استقلال به وجود آورد ولی نفریه در این خصوص می‌گوید: «بارها این بحث مطرح شده است ولی هیچ مشکلی برای حضور همزمان آشتیانی از باشگاه استقلال و سازمان تربیت‌بدنی وجود ندارد و او می‌تواند در هر دو جا فعالیت کند.»

نفریه در پاسخ به این سئوال که آیا هیات مدیره استقلال قصد ندارد برای آشتیانی جانشین انتخاب کند، می‌گوید: «چند روز پیش جلسه هیات‌مدیره باشگاه برگزار شد و همان‌طور که گفتم آشتیانی همچنان به عنوان مدیرعامل فعالیت خواهد کرد و هیات‌مدیره هم به دنبال مدیرعامل جدید نیست.» وی در پاسخ به این سئوال که شایعه مدیرعاملی شما صحت دارد یا خیر، تاکید می‌کند: «خیر، من مدیرعامل نمی‌شوم و فقط در طول زمانی که آشتیانی در سفر حج به سر می‌برد امانت‌دار باشگاه هستم.»نفریه از تماس تلفنی آشتیانی با قلعه‌نویی اظهار بی‌اطلاعی کرده و می‌گوید: «من این موضوع را از زبان شما می‌شنوم.

در ضمن معتقدم که رسانه‌ها نباید زیاد روی این مسائل تمرکز کنند و در فوتبال اتفاقات مهم‌تری وجود دارد که باید به آنها بپردازیم.» نفریه در مورد صدرنشینی سپاهان و در پاسخ به این سئوال که فکر می‌کنید به این زودی جای سپاهان را در جدول بگیرید، می‌گوید: «هنوز زمان زیادی تا پایان لیگ باقی مانده است و از حالا زود است در مورد این مسائل حرف بزنیم. در ضمن به صدرنشین لیگ برتر جام نمی‌دهند و مهم این است که در پایان فصل و در آخرین هفته چه تیمی در صدر جدول قرار دارد.»

 تعویض‌های بحث‌برانگیز مرفاوی

صمد مرفاوی از نیمه‌اول بازی تیمش در برابر شاهین بوشهر به هیچ وجه راضی نبود اما نکته حائز اهمیت و ایرادی که به سرمربی استقلال وارد است به تعویض‌های بحث برانگیز وی در نیمه دوم بازمی‌گردد. صمد مرفاوی که از ابتدای بازی از زوج عنایتی و برهانی در پیشانی خط حمله تیمش استفاده می‌کرد در نیمه دوم اکبرپور و سیدصالحی را به جای رینالدو و فرهاد مجیدی به زمین آورد. این در حالی بود که بعد از پیش افتادن استقلال از حریف بوشهری نیازی به حضور مهاجمان بیشتر برای این تیم احساس نمی‌شد و حضور یک هافبک مانند کیانوش رحمتی برای حفظ میانه میدان می‌توانست بیشتر به کار استقلال بیاید.

تعویض‌های صمد مرفاوی که بیشتر به نظر می‌رسید برای راضی‌ نگه‌داشتن 4 مهاجم تیم انجام شد، می‌رفت که کار استقلال را پس از چهار بازی بدون برد، بار دیگر با مشکل مواجه کند چون شاگردان محمود یاوری پس از دریافت دو گل میانه میدان را در اختیار گرفتند و بعد از زدن یک گل تا دقایق پایانی فشار زیادی روی دروازه استقلال وارد کردند.

فابیو: بعد از بازی فهمیدم سه‌اخطاره شدم

فابیو ‌جان‌واریو مقابل شاهین بیش از آنکه یک برزیلی تکنیکی نشان دهد یک بازیکن خشن و تکل‌زن بود.او در چند صحنه متوسل به خطا روی بازیکنان حریف شد و در نهایت یک کارت زرد هم گرفت.

  • شایعه‌ شده کارت زرد را عمدی گرفتی تا از بازی بعد محروم شوی و فرصت بیشتری برای سفر به برزیل داشته باشی.

حقیقتا این‌طور نبود. من بعد از بازی فهمیدم که سه اخطاره شدم. در ذهنم این بود که فقط در بازی با تراکتورسازی کارت زرد دریافت کردم. گاهی اوقات بعضی بازی‌ها خیلی مهم می‌شود  و شما باید با جان و دل بازی کنی. ما می‌گوییم باید برای خون بازی کنی (منظور فابیو با تعصب بازی‌کردن است) ما از چهار بازی 2 امتیاز گرفته بودیم و باید بازی دیروز را می‌بردیم بنابراین گاهی اوقات برای گرفتن نتیجه محکم بازی‌کردن تنها چاره است.

  • این را ما باید بپرسیم، چرا از چهار بازی 2 امتیاز؟

بیشتر بدشانسی بود. اما دیروز نتیجه را گرفتیم و فکر می‌کنم تیم شرایط خیلی بهتری پیدا کرد.

  • به برزیل سفر خواهی کرد؟

هنوز نمی‌دانم، باید با سرمربی صحبت کنم و اگر آقای مرفاوی اجازه داد برای چند روز به کشورم می‌روم تا به کارهای عقب‌افتاده‌ام رسیدگی کنم.

  • از نیم‌فصل اول راضی بودی؟

ما مدافع عنوان قهرمانی هستیم و الان هم در نبرد رقابت‌ها قرار داریم. مطمئن باشید استقلال توان قهرمان شدن را دارد و این را ثابت می‌کنیم.

عنایتی: ما به کنایه‌های فردوسی‌پور عادت کرده‌ایم

استقلال تهران در روز گلزنی رضا عنایتی با برد برابر شاهین بوشهر توانست با کمترین اختلاف امتیازی کماکان یکی از امیدهای اصلی قهرمانی لیگ نهم باشد.

عنایتی که با به ثمر رساندن یک گل نقش غیرقابل انکاری در پیروزی تیمش مقابل
شاهین بوشهر داشت در رابطه با بازی شاهین بوشهر گفت: «بازیکنان ما بازی خوبی را برابر شاهین بوشهر ارائه دادند. به هر حال تیم ما چهار هفته‌ای بود که مقابل حریفان خوب نتیجه نمی‌گرفت و دچار استرس بود. این استرس تا حدودی در نیمه اول بازی با شاهین بوشهر نیز روی کار ما تاثیر داشت و اجازه نداد تا بازی اصلی خودمان را برابر تیم بوشهری ارائه دهیم. این موضوع باعث شده بود تا در نیمه اول تا حدودی سردرگم باشیم و ترس از مساوی مجدد، اجازه استفاده از تمام توانایی‌مان را ندهد. اما در نیمه دوم بازیکنان ما پس از صحبت‌های صمد مرفاوی به خودشان آمدند و در نیمه دوم کار را یکسره کردند.»

مهاجم استقلال در رابطه با اظهارنظر یاوری که تیمش را مستحق حداقل نتیجه تساوی برابر استقلال دانسته بود، تاکید کرد: «واقعا به یاوری تبریک می‌گویم. این تیم شاهینی که مقابل ما قرار گرفت انگار تیمی نبود که تازه به لیگ برتر آمده است. آنها نه ضدفوتبال بازی کردند و نه به دفاع پرداختند و مردانه جنگیدند. من در مورد اظهارنظر محمودخان که تیمش را مستحق یک امتیاز دانسته حرفی نمی‌زنم چون برایشان به عنوان یک مربی که سال‌ها در فوتبال ایران کار کرده و زحمت کشیده‌ احترام خاصی قائلم.» عنایتی تصریح کرد: «تیم ما پس از چهار بازی که نتیجه نمی‌گرفت با برد مقابل تیم بوشهری از استرس خارج شد.

پیش از این انتظارها از تیم ما بالا بود، انتظاری که همه از ما توقع رسیدن به صدر جدول را داشتند اما من مطمئنم در آینده‌ای نزدیک صدر جدول را تصاحب خواهیم کرد تا هواداران پرشمار خود را خوشحال کنیم.» مهاجم استقلال در پایان صحبت‌های خود در رابطه با حرف‌های عادل فردوسی‌پور در برنامه 90 که به کنایه اشاره کرد مرفاوی تمام مهاجمان استقلال را برای راضی نگه‌داشتن مقابل شاهین بوشهر به مصاف حریف فرستاد، خاطرنشان ساخت: «ما در این چند ساله به کنایه‌های عادل فردوسی‌پور عادت کرده‌ایم. صمد مرفاوی در دیدار با شاهین بوشهر به دلیل راضی کردن مهاجمان‌ استقلال نبود و تنها به خاطر مصالح تاکتیکی‌اش از چند مهاجم تیمش به طور همزمان استفاده کرد.

اگر صمد مرفاوی به دنبال راضی‌کردن مهاجمان بود و قصد استفاده از تمامی آنها را داشت از ابتدای فصل به همه بازیکنانش بازی می‌داد. صمد مرفاوی به طور مثال از سیاوش اکبرپور نیز استفاده کرد، بازیکنی که در چند پست به غیر از مهاجم نوک می‌تواند بازی کند و توانایی بازی در پشت مهاجمان تیمش و حتی بازی در کناره‌ها را نیز دارد.»

کد خبر 94425

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز