سه‌شنبه ۱۲ آبان ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۲
۰ نفر

گیتی عابدی: اگر کسی قصد سفر به دیگر شهرهای جهان را داشته باشد و نخواهد از تورهای آژانس‌های مسافرتی استفاده کند، به‌طور حتم با مشکلاتی روبه‌رو خواهد بود.

اگر مشکلاتی مانند پیدا‌کردن هتل خوب و با قمیت مناسب یا پیدا کردن جایی که بتوان سوغاتی‌هایی به نسبت ارزان تهیه کرد را بگذاریم کنار، به‌طور حتم دیدار  از تمام نقاط گردشگری شهر مورد نظر برای توریست مشکل خواهد بود.

اما اگر توریست بداند که در بعضی از این شهرها مانند لندن، تور‌های داخل شهر وجود دارند، مشکلات در یک چشم به هم زدن حل می‌شود. جریان از این قرار است که در پایتخت انگلیس اتوبوس‌هایی وجود دارند که از نقاط دیدنی شهر گذر می‌کنند و فقط کافی است از پیش، بلیت این اتوبوس‌ها را تهیه و به‌راحتی در شهر گشت‌و‌گذار کرد.

یکی از کمپانی‌هایی که این خدمات را از سال 1951 ارائه می‌دهد، 3 نوع بلیت دارد: زرد، قرمز و آبی. بلیت زرد در اصل برای تور اصلی است که از تمام نقاط دیدنی لندن مانند ساعت « بیگ بن»، چرخ و فلک «چشم لندن»، موزه شرلوک هولمز و... می‌گذرد. در این تور، یک لیدر انگلیسی زبان هم برای راهنمایی گردشگران حضور دارد.

در اتوبوس‌هایی که برای بلیت قرمز هستند، امکانات ویژه‌ای مانند صداهای ضبط شده به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، روسی، آلمانی و ژاپنی برای راهنمایی گردشگران وجود دارد. در این بین اگر کسی فقط بخواهد از موزه‌های لندن دیدن کند، می‌تواند بلیت آبی که مخصوص این نوع تور است را تهیه کند.

با این حساب، به‌نظر می‌رسد استفاده از اتوبوس‌های 2  طبقه روباز مخصوص گردشگری که در شهرهای دیگری هم مانند نیویورک، آتن و واشنگتن وجود دارد، یکی از بهترین روش‌ها برای گشت و‌گذار در شهری است که هیچ آشنایی قبلی با آنجا وجود ندارد.

کد خبر 94386

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز