دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۸ - ۱۹:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رادوان کارادزیچ، رهبر سابق صرب‌ها که متهم به کشتار جمعی است، قصد دارد سه‌شنبه در برابر قاضی ظاهر شود.

خبرگزاری آلمان گزارش داد، این خبر را مارکو اسلادویویچ (Marko Sladojevic) مشاور حقوقی وی اعلام کرد و افزود کارادزیچ آماده است در جلسه استماع دادرسی شرکت کند.

به گفته وی، این بدان معنا نیست که کارادزیچ به اقدام خود در تحریم دادگاه پایان داده باشد. بلکه او قصد دارد در جلسه استماع تاکید کند زمان کافی نداشته تا دفاعیه خود را آماده کند.

کارادزیچ 64 ساله تاکنون این بهانه را دلیلی قرار داده تا در جلسات دیوان بین‌المللی کیفری برای یوگسلاوی سابق در لاهه حضور نیابد.

در جلسه استماع روز سه‌شنبه دادگاه به ریاست قاضی او-گون کوون (O-Gon Kwon) تصمیم گرفته می‌شود که آیا و چگونه بدون حضور متهم این دادگاه می‌تواند به کار خود ادامه دهد. کارادزیچ پس از بازداشت در تابستان 2008 تصمیم گرفت خودش وکیل مدافع باشد. اما دادگاه اکنون می‌تواند حکم به سلب این حق از وی دهد و وکیل تسخیری برای او بگمارد.[ادامه دادگاه کارادزیچ بدون حضور متهم]

این رهبر سابق صرب‌ها در 11 فقره متهم به کشتار جمعی، جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی است. او همچنین متهم است دستور قتل عام تا 8000 مرد و جوان مسلمان را در تابستان 1995 در صربرنیتسا، منطقه تحت حفاظت سازمان ملل داده است. کارادزیچ ممکن است با حکم حبس ابد مواجه شود. با این حال وی همه اتهاماتش را رد کرده است.

کارادزیچ در ژوئیه 2008 پس از سال‌ها زندگی مخفیانه در بلگراد بازداشت شد.

کد خبر 94310

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز