دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مشاور رئیس جمهور و رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با بیان اینکه هنوز سهمیه‌های بنزین قطعی نشده است گفت:

 گزینه برتر انتخاب شده دراین باره، کاهش تدریجی سهیمه هاست.

محمد رویانیان در مصاحبه با واحد مرکزی خبر افزود: حداکثر تا دو هفته آینده درباره سهمیه های بنزین وسایل نقلیه اعلام نظر نهایی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه درباره سهمیه های بنزین، کارگروه نمایندگان ویژه رئیس جمهور به هر اجماعی برسد، اجرایی می شود افزود: در اصل، رئیس جمهور تعیین تکلیف در این باره را بر عهده این کارگروه گذاشته است.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با بیان اینکه درباره سهمیه های بنزین دو سه گزینه مطرح است گفت: گزینه برتر انتخاب شده، کاهش تدریجی سهمیه هاست و بر این اساس پیشنهاد شده است سهمیه بنزین خودروهای شخصی از 100 به 80 لیتر در ماه کاهش یابد.

رویانیان افزود: همچنین پیشنهاد شده است، سهمیه بنزین خودروهای عمومی از 10 تا 20 درصد کاهش یابد.

وی گفت: در صورت تصویب این پیشنهادها در کارگروه نمایندگان ویژه رئیس جمهور، کاهش سهمیه بنزین خودروهای شخصی از ابتدای دی و خودروهای عمومی از زمان تصویب ، اجرا می شود.

به منظور اجرای قانون بودجه مصوب مجلس شورای اسلامی، دولت نهم طرح سهمیه بندی بنزین را برای خودروهای دولتی از بیست و سوم خرداد و برای خودروهای شخصی از پنجم تیر 1386 آغاز کرد.

بر اساس آمارهای رسمی اعلام شده، با اجرای این طرح، متوسط مصرف روزانه بنزین کشور با کاهش 25 میلیون لیتری از 90 میلیون لیتر به حدود 65 میلیون لیتر رسیده است.

کد خبر 94250

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز