شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور گفت:سهمیه سوخت خودروها بدون تغییر در مهر ماه قابل برداشت خواهد بود.

رئیس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور در گفت‌وگو با ایسنا، به سهمیه سوخت خودروها اشاره کرد و گفت: سهمیه بنزین سواری‌ها، خودروهای عمومی و آژانس‌ها برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکل در رفت آمد شهروندان، والدین، دانش‌آموزان و دانشجویان بر اساس درخواست ستاد حمل و نقل و مصرف سوخت کشور و موافقت رییس‌جمهوری در مهرماه همانند ماه‌های قبل و بدون تغییر در نظر گرفته شده است که این سهمیه از نخستین ساعات بامداد روز چهارشنبه یکم مهر ماه سال جاری قابل برداشت از کارتهای سوخت خواهد بود.

سردار محمد رویانیان همچنین از تشکیل «کمیته طرح مهر» در ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور خبر داد و گفت: در آستانه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و با توجه به افزایش قابل توجه سفرهای درونشهری به کلیه استانداران، فرمانداران و بخشداران در سراسر کشور ابلاغ شده است تا در جهت تسهیل در جابجایی شهروندان در اول مهر تدابیر ویژه‌ای با کمک شهرداران بیندیشند.

وی افزود: با توجه به اقدامات موثری که سال گذشته توسط ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور و با همکاری سازمان‌های مرتبط انجام و منجر به رضایتمندی مردم در این بخش شد، کمیته طرح مهر ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور فعالیت خود را مجددا آغاز کرده است. 

وی در ادامه با اشاره به اقدامات مثبت صورت گرفته طی 4 سال گذشته در بحث توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی توسط دولت تاکید کرد: هم‌اکنون هیچ مشکلی در خصوص وسایط حمل و نقل عمومی وجود ندارد و تنها نیازمند ساماندهی و مدیریت این ناوگان خصوصا در کلانشهرها هستیم.

رئیس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور با اشاره به اینکه در شهر تهران 30 درصد تاکسی‌ها بدون مسافر تردد می‌کنند و از شبکه خدمات رسانی حمل و نقل عمومی خارج هستند به ایسنا گفت: استانداران و شهرداران باید این موضوع را پیگیری کنند تا ساماندهی مناسبی در بحث حمل و نقل عمومی در شهرها انجام شود؛ لذا بررسی‌های ستاد نشان می‌دهد نیازی به توسعه بیشتر ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی خصوصا در کلانشهرهای کشور نیست.

وی به وضعیت جایگاه‌های سوخت گاز اتوبوس‌ها اشاره و تاکید کرد: به وزارت نفت و شرکت گاز خودرو ابلاغ شده است که با همکاری شهرداری تهران نسبت به رفع مشکلات احتمالی جایگاه‌های سوخت CNG اتوبوس‌ها اقدام کند تا مشکلی برای اول مهر ماه نداشته باشیم از سوی دیگر وزارت نفت مکلف شده است که نگهداری جایگاهای سوخت گاز اتوبوسها را در کلانشهرهای کشور به شکلی انجام دهد که حداقل تا پایان مهرماه مشکلی برای حمل و نقل عمومی ایجاد نشود.

کد خبر 90251

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز