معاون آمار و اطلاعات شورای فرهنگی‌ - اجتماعی زنان گفت: آمار دختران مجرد بالای 20‌ سال در کشور حدود 3 میلیون و 700 هزار نفر است

رام پناهی، شاخص‌های سنجش وضعیت مجردان در کشور را در 3 بخش خلاصه کرد و یادآور شد: نخستین شاخص «جمعیت مجردان در سن ازدواج» است، دومین شاخص «تجرد قطعی مردان و زنان» که شامل جمعیت هرگز ازدواج‌نکرده 50‌سال به بالاست و سومین شاخص «جمعیت مجردان هرگز ازدواج نکرده بالای 20‌سال» است.

وی با اشاره به سن ازدواج در کشور، خاطرنشان کرد: اگر سن مناسب برای ازدواج دختران و پسران را 15 تا 34‌سال درنظر بگیریم، تعداد زنان مجرد حدودا 7میلیون نفر و تعداد مردان مجرد 9‌میلیون و 500‌هزار نفر است؛ در نتیجه تعداد پسران مجرد حدود 2میلیون و 500‌هزار نفر بیشتر از دختران مجرد خواهد بود.

به گفته معاون آمار و اطلاعات شورای فرهنگی -‌ اجتماعی زنان، اگر با در نظرگرفتن مسائل و سنن فرهنگی کشور، سن ازدواج برای دختران را 15‌تا 29 سال و برای پسران 20‌تا 34 سال درنظر بگیریم، آنگاه تعداد دختران مجرد 6میلیون و 700‌هزار نفر و تعداد پسران مجرد 5میلیون و 200‌هزار نفر خواهد بود، به این ترتیب تعداد دختران مجرد یک‌میلیون و 300‌هزار نفر از پسران مجرد بیشتر خواهد بود.

وی فاصله سنی مناسب برای ازدواج دختران و پسران مجرد را 2 تا 4سال عنوان کرد و ادامه داد: با این فاصله سنی مشکلات جمعیتی دختران و پسران مجرد تا حد زیادی حل خواهد شد.

رام پناهی با اشاره به افزایش آمار تجرد قطعی زنان و مردان نسبت به 10‌سال گذشته، توضیح داد: این آمار نشان می‌دهد در سال‌85، تعداد زنان مجرد 8/1 در هزار نفر جمعیت 50 سال به بالا و تعداد مردان مجرد 4/1 است.

کد خبر 94120

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز