یکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۸ - ۰۶:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشمند‌ان در پژوهش جدیدی دریافتند که آنتی‌اکسیدان‌ها نقطه ضعف تمام انواع ویروس‌های آنفلوانزا هستند

مصرف فراوان میوه، سبزی و آبمیوه را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید تا از شر هر نوع آنفلوانزا و به ویژه «آنفلوانزا نوع آ» در امان باشید.

به گزارش ایسنا، در حالی که کشورهای مختلف جهان به ویژه مردم آمریکا در تلاش برای مقابله با مشکل کمبود واکسن آنفلوانزای نوع آ «H1N1» هستند، گروهی از محققان ایالت آلاباما در آمریکا با یک کشف جدید امید دانشمند‌ان و مردم را در جهت مبارزه با این ویروس به شدت مسری افزایش داده‌اند.

این محققان در یک پژوهش جالب و شگفت انگیز دریافتند که نقطه ضعف تمام انواع نسخه‌های ویروس آنفلوانزا، آنتی اکسیدانها هستند.

در مقاله جدیدی که در این زمینه در مجله FASEB به چاپ رسیده، محققان نشان داده‌اند که آنتی اکسیدان‌ها، یعنی همان موادی که در مواد خوراکی گیاهی یافت می‌شوند، می‌توانند کلید اصلی پیشگیری از فعالیت مخرب و نابود کننده ویروس آنفلوآنزا در ریه‌های شما باشند.

سادیش ماتالون از محققان این پژوهش خاطرنشان کرد: شیوع اخیر آنفلوانزای H1N1 و انتشار سریع این نسخه ویروس در سرتاسر جهان موید این مطلب است که نیاز قابل ملاحظه‌ای به درک چگونگی عملکرد این ویروس در تخریب ریه‌ها و کشف روش‌های درمانی جدید وجود دارد.

وی تاکید کرد: به علاوه تحقیقات ما نشان می‌دهد که آنتی اکسیدان‌ها مزایای اثبات شده و بدیهی در درمان آنفلوانزا دارند.

دکتر ماتالون و دستیاران وی نشان دادند که ویروس آنفلوآنزا از طریق پروتئین M2 به ریه‌ها آسیب می‌رساند و این پروتئین به سلول‌های «هم بند» در سطوح داخلی ریه‌ها حمله ور می‌شود. پروتئین M2 به ویژه توانایی سلول‌های سطحی در انتقال مایعات از درون ریه‌ها را دچار اختلال می‌کند که این مرحله زمینه ساز بروز «ذات الریه» و سایر مشکلات ریوی است.
این محققان تصریح کردند: هر چند واکسن‌ها، اولین خط دفاعی در برابر آنفلوانزا هستند، اما نتایج این تحقیق درباره نقش آنتی اکسیدانها امیدی تازه و راهی جدید را به روی کشف روش‌های درمانی نوین برای متوقف ساختن این ویروس می‌گشاید.

کد خبر 94085

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز