شنبه ۹ آبان ۱۳۸۸ - ۰۵:۱۵
۰ نفر

علی شاکری: با انجام مراسم قرعه‌کشی هفدهمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان جهان در شهر رم، بدون تردید خوشحال‌ترین تیم حاضر در جمع 24 تیم راه‌یافته به مرحله نهایی این رقابت‌ها تیم ایران و سرمربی جوانش حسین معدنی بود.

همگروهی با ایتالیای میزبان و دو تیم تقریبا هم‌سطح مصر و ژاپن، این امکان را به تیم ملی والیبال ایران می‌دهد تا با گذشت 40 سال از تجربه نخستین‌ حضورش در این بازی‌ها از سال 1970 صوفیه به صعود به مراحل بالاتر جدول امیدوارتر شود. بدون‌تردید این بهترین قرعه ممکن برای نایب‌قهرمان آسیاست تا در تجربه چهارمش هم تنها در فکر صعود به جمع تیم‌های برتر جهان باشد.

معدنی: در گروهی ایده آل قرار گرفتیم‌

حسین معدنی، سرمربی تیم ملی والیبال ایران در مورد همگروهی با ایتالیا، مصر و ژاپن در مسابقات قهرمانی جهان که مهرماه سال آینده برگزار می‌شود، می‌گوید: «از این بهتر نمی‌شد. شاید اگر قرار بود ما خودمان حریفان‌مان را انتخاب می‌کردیم، نمی‌توانستیم در چنین گروه ایده‌آلی قرار بگیریم.» در همین حال سرمربی تیم ملی برای صعود احتمالی به جمع تیم‌های برتر در دور دوم شرایط جدیدی را تعریف می‌کند: «صعود از این گروه خیلی ساده هم نیست اما می‌توان با یک برنامه‌ریزی معمولی به آن دست پیدا کرد. صعود ما بستگی به چند عامل از جمله امکانات و اردوهای برون‌مرزی و بازی با حریفان قدرتمند در تهران دارد.»

وی همچنین انجام مسابقات پلی‌آف در لیگ برتر فصل جاری را هم امتیاز مثبتی برای والیبال ملی می‌داند و می‌گوید: «طولانی شدن مسابقات فصل جاری لیگ نیز کمک می‌کند تا بازیکنان در آستانه اردوهای تیم ملی با شرایط بدنی آماده‌تری حضور پیدا کنند.»

خبرنگار صدا و سیما نماینده ایران بود

مراسم قرعه‌کشی هفدهمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان جهان برای دومین بار در طول تاریخ پس از میزبانی شهر رم در سال 1976 چهارشنبه‌شب برگزار شد. در غیاب نماینده فدراسیون والیبال ایران، معصومی‌نژاد خبرنگار صداوسیما در ایتالیا تنها ایرانی حاضر در این مراسم بود.  وی با ارسال گزارشی متنوع از این رویداد برای بخش‌های مختلف ورزشی سیما با «کوندرا» رئیس فدراسیون والیبال ایتالیا هم گفت‌وگو کرد.

با اینکه دو هفته پیش 12 تیم از جمع 24 تیم راه‌یافته به مرحله نهایی مسابقات قهرمانی جهان در لوزان سوئیس گروه‌بندی اولیه شده بودند اما تکلیف 12 تیم دیگر از جمله ایران در مراسم قرعه‌کشی شهر رم مشخص شد. نام ایران در کنار تیم‌هایی چون کامرون، تونس، مکزیک، جمهوری چک و کانادا به عنوان تیم‌های چهارم گروه‌های شش‌گانه زودتر از این تیم‌ها از گوی خارج شد و ایران در جام هفدهم با تیم ایتالیا دارنده 3 مدال طلای قهرمانی جهان در سال‌های 1990، 1994 و 1998 و ژاپن قهرمان آسیا و مصر قهرمان آفریقا در گروه یک قرار گرفت.

تمجید از پیشرفت والیبال ایران

کوندرا، رئیس فدراسیون والیبال ایتالیا در پایان مراسم قرعه‌کشی در مورد همگروهی تیم ملی این کشور با ایران گفت: «ایران در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی در والیبال داشته. دو ماه پیش از نزدیک شاهد نمایش بسیار خوب نوجوانان والیبال ایران در ایتالیا بودم.
 آنها با بازی خوبشان همه را شگفت‌زده کردند.

خوشحالم از اینکه مردم ایران به دلیل همگروهی‌ دو تیم بازی‌های تیم ملی ایتالیا را خواهند دید و از همه دوستان ایرانی‌ام دعوت می‌کنم تا از نزدیک در ایتالیا، شاهد این رویداد بزرگ باشند.»

داماش، فاتح مهم‌ترین بازی هفته

هفته اول رقابت‌های لیگ برتر والیبال ایران در شرایطی با انجام 5 بازی و تعویق 2 بازی از 7 بازی هفته اول به پایان رسید که داماش گیلان فاتح مهم‌ترین بازی هفته شد. در مصاف سرمربیان پیشین و فعلی تیم ملی حسین معدنی توانست تیمش را 3 بر یک در یک بازی دیدنی به پیروزی برساند.معدنی دلیل عمده موفقیت تیمش را در زدن سرویس‌های موفق پرشی موجی دانست. وی درباره این بازی به همشهری گفت: «این یکی از بهترین بازی‌های چند سال اخیر بود. این بازی‌ها در هفته اول برگزار نمی‌شد.

با وجود آنکه هر دو تیم از نظر هماهنگی تیمی و استرس زیاد از شرایط ایده‌آل خود فاصله داشتند در مجموع نمایش راضی‌کننده‌ای از خود بر جای گذاشتند.»در سایر بازی‌های هفته نخست ارتعاشات صنعتی با فرهاد داخم و محمدرضا گلزار در نقش مربی بدنساز 3 بر 2 در یک بازی نزدیک پرسپولیس را شکست داد. بانک کشاورزی در گنبد 3 بر صفر مقابل میزبان خود جواهری گنبد برنده شد. در سیرجان، سایپا نایب‌قهرمان لیگ برتر در غیاب ترکاشوند و عندلیب به سختی 3 بر 2 از سد میزبان خود گذشت و در بافق یزد سنگ‌آهن این شهر برابر نماینده بدون نام ارومیه در 3 ست شکست خورد.

کد خبر 94054

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز