براساس دستورالعمل جدید بانک مرکزی، اگر کسی به نظام بانکی بدهکار باشد و تا 2 ماه همه بدهی‌اش را پرداخت کند، همه جرایمش بخشیده می‌شود

رئیس‌کل بانک مرکزی با اعلام تصویب دستورالعمل جدید وصول مطالبات بانکی در هیات دولت، گفت: اگر بدهکار پس از 2 ماه بدهی‌اش را نپردازد یا تعیین تکلیف نکند، جرایم او به‌صورت تصاعدی افزایش می‌یابد.

رئیس شورای پول و اعتبار افزود: براساس دستورالعمل جدید، اگر مشتری از این پس خوش‌حساب باشد یعنی بدهی معوق نداشته باشد، در کارمزدهای خود تا 50 درصد تخفیف می‌گیرد.

بهمنی بار دیگر به نکات برجسته دستورالعمل جدید وصول مطالبات بانکی اشاره و تصریح کرد: اگر کسی بدهی معوق خود را تعیین تکلیف نکند، دیگر نمی‌تواند حساب جاری باز کند و دسته‌چک هم به او داده نمی‌شود.

وی افزود: همچنین از این پس این دسته افراد از هرگونه گشایش اعتبارات اسنادی و استفاده از تسهیلات بانکی منع می‌شوند. رئیس‌کل بانک مرکزی با بیان اینکه ما برای وصول مطالبات بانکی، برنامه داریم، از تشکیل کمیته‌هایی برای طبقه بندی معوقات بانکی خبر داد و گفت: رقم معوقات بانکی از مرز 382هزار میلیارد ریال فراتر رفته است.

بهمنی تصریح کرد: ما به کسانی که تسهیلات بانکی را در تولید و در مسیری که به هنگام دریافت وام مشخص شده، استفاده کرده‌اند کمک می‌کنیم اما کسانی که تسهیلات را در مسیرهای دیگری استفاده کرده‌اند، باید حتما معوقات خود را بپردازند. وی در پاسخ به اینکه دستورالعمل جدید وصول مطالبات بانکی از چه زمانی اجرایی می‌شود، گفت: این دستورالعمل جدید به‌زودی ابلاغ می‌شود و قابل اجراست.

رئیس‌کل بانک مرکزی ایران اعلام کرد: آخرین مهلت ساماندهی مؤسسات پولی و مالی غیرمتشکل تا آذر است و این مهلت تمدید نمی‌شود. محمود بهمنی افزود: در حال حاضر مراحل پایانی ساماندهی مؤسسات پولی و مالی غیرمتشکل را می‌گذرانیم.

کد خبر 94042

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز