یکشنبه ۵ آذر ۱۳۸۵ - ۱۰:۰۵
۰ نفر

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس از حضور محمد دادکان رییس سابق فدراسیون فوتبال، در جلسه روز سه‌شنبه هفتم آذر این کمیسیون خبر داد.

به گزارش ایسنا دکتر عماد افروغ  در بیان قضاوت خود از شرایط پیش آمده برای فوتبال کشور گفت: اگر معلوم شود که رییس قبلی فدراسیون فوتبال، دعوای داخلی را، که به راحتی در داخل قابل حل و فصل بوده، به خارج کشیده و این امر به محرومیت فوتبال ما انجامیده، مطمئن باشید که رییس قبلی فدراسیون فوتبال را مقصر معنوی اصلی معرفی خواهیم کرد.

به گفته‌ی وی، کشوری که انقلاب کرده و روی پای خود ایستاده، نباید اجازه دهد که موضوع داخلی به قیمت محرومیت ما، به خارج کشیده شود.

وی این داوری را داوری قاطبه مردم دانست و تصریح کرد: قطع نظر از اختلافات داخلی و داوری‌هایی که در مورد اختلافات سلیقه‌ای و غیرسلیقه‌ای اتفاق می‌افتد، ما دارای یک خط قرمزهایی هستیم و آن این است که باید خود مسائل خود را حل کنیم.

رییس کمیسیون فرهنگی ادامه داد: ممکن است در موردی بگوییم که مثلا حق با آقای X است و آقای Y مقصر است، اما به محض این‌که در دفاع از آقای X پای یک جریانی به بیان آید که مصالح و منافع ملی ما را به مخاطره افکند، مطمئنا، ما علیه آن فردی که مصالح ملی کشور را به مخاطره انداخته، بحث می‌کنیم.

وی با بیان این‌که عموم مردم از نحوه‌ی عملکرد سازمان تربیت بدنی و فدراسیون فوتبال کشورمان که منجر به محرومیت فوتبال کشور در مسابقات جهانی شده ناراحت هستند، تصریح کرد: مقصر باید شناسایی شود.

افروغ لزوم ریشه‌یابی قضیه را یادآور شد و با بیان این‌که ما این ریشه‌یابی را دنبال کرده و خواهیم کرد، ادامه داد: فردی که این دعواها را به خارج می‌کشد فردی نابخرد است که از حداقل شعور ملی و اجتماعی برخوردار نیست و باید جوابگو بوده و عذرخواهی کند.

وی با بیان این‌که نمی‌خواهیم قضاوت عجولانه انجام دهیم، اظهار داشت: از آقای دادکان دعوت کردیم که روز سه‌شنبه با حضور در کمیسیون فرهنگی به ارائه توضیحات بپردازد.

نماینده تهران موضع کمیسیون فرهنگی را کاملا شفاف دانست و ریشه‌یابی را یکی از مواضع کمیسیون متبوعش عنوان و خاطرنشان کرد: در این مورد وارد داوری می‌شویم، طرفین را برای توضیح دعوت خواهیم کرد و ممکن است بیانیه‌ای نیز صادر کنیم.

وی در خصوص پنهان کاری صورت گرفته در خصوص نامه فیفا، با بیان این‌که روند را بررسی کرده و خواهیم کرد، گفت: در جریان ضرب‌الاجلی که فیفا تعیین کرده بود، هستم و در عین حال معتقدم که سازمان تربیت بدنی می‌بایست پیش‌بینی چنین روزی را می‌کرد و به اتخاذ مواضع مدبرانه و حکیمانه اقدام می‌نمود.

افروغ با اشاره به حضور دادکان در جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون فرهنگی، با بیان این‌که اصرار داشتم که دوستانی از سازمان تربیت بدنی نیز در این جلسه حضور داشته باشند، افزود: این احتمال وجود داشت که با حضور مسوولان سازمان برخی نتوانند راحت صحبت‌های خود را بیان کنند، لذا متعاقبا ما از مسوولان سازمان تربیت بدنی نیز دعوت خواهیم کرد.

رییس کمیته فرهنگی فراکسیون اصولگرایان ضمن اظهار امیدواری برای حل سریع‌تر موضوع، احتمال برگزاری جلسه‌ی سومی از سوی کمیسیون با حضور مسوولان مربوطه جهت حل و فصل موضوع را محتمل دانست و اظهار داشت: به نظرم این مسأله، مسأله‌ی بزرگ و حادی نیست.

کد خبر 9403

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز