ثبت نام از داوطلبان نمایندگی انتخابات چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری از 16 تا 22 شهریورماه آغاز خواهد شد.بنا بر اطلاعیه وزارت کشور، چهارمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری 26 آبان ماه در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

اشتهار به دیانت و وثوق و شایستگی اخلاقی، اجتهاد در حدی که قدرت استنباط بعضی مسائل فقهی را داشته باشد و بتواند ولی فقیه واجد شرایط رهبری را تشخیص دهد، داشتن بینش سیاسی، اجتماعی و آشنایی با مسائل روز، معتقد بودن به نظام جمهوری اسلامی ایران و نداشتن سوابق سوء سیاسی و اجتماعی از جمله شرایط انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام به موجب ماده 3  قانون انتخابات مجلس خبرگان می باشد.

در این اطلاعیه آمده است: بر اساس مفاد قانون انتخابات، مرجع تشخیص دارا بودن شرایط فوق، فقهای شورای نگهبان قانون اساسی می باشند و کسانی که رهبر معظم انقلاب صریحاً یا ضمناً اجتهاد آنان را تأیید کرده باشد از نظر علمی نیاز به تشخیص فقهای شورای نگهبان نخواهند داشت. هم چنین ضرورت ندارد که نمایندگان، ساکن و یا متولد حوزه انتخابیه خود باشند.

لازم به ذکر است در اطلاعیه دیگر وزارت کشور آمده است که انتخابات میان دوره ای هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابیه «تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر» اهواز و بم برای انتخاب 4  نماینده همزمان با برگزاری انتخابات چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد. ثبت نام از داوطلبان 18  شهریورماه آغاز می شود.

کد خبر 94

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز