چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۸۵ - ۰۵:۳۵
۰ نفر

گروههای سیاسی فعال کشور در صدد رایزنی هستند تا لیستهای مشترکی برای شرکت در انتخابات خبرگان فراهم کنند

گروههای سیاسی فعال کشور در صدد رایزنی هستند تا لیستهای مشترکی برای شرکت در انتخابات خبرگان فراهم کنند.ولی آذروش عضو فراکسیون اقلیت با بیان اینکه گروه های سیاسی برای انتخابات خبرگان با توجه به ضوابط و معیارهای خاص نسبت به قبل تغییر چندانی ندارند گفت: اگر اصلاح طلبان به اجماع برسند احتمال دارد لیست مشترکی برای انتخابات خبرگان ارائه دهند.
هادی حق شناس عضو دیگر فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: عقل اقتصادی و سیاسی حکم می کند اصلاح طلبان در انتخابات خبرگان و شوراها لیست واحدی ارائه دهند.وی در خصوص ترکیب سیاسی انتخابات خبرگان و شوراها، گفت: در خصوص انتخابات شوراها نمی توان از حالا گفت که ترکیب سیاسی آن چگونه خواهد بود، چرا که به احتمال زیاد انتخابات شوراها اسفندماه برگزار خواهد شد و بعید است که این انتخابات با انتخابات خبرگان همزمان باشد.این نماینده مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: چه کارگزاران یا مشارکتی ها یا هر گروه دیگری، اگر به تنهایی وارد قضیه شوند، قطعاً با شکست مواجه می شوند.
بزرگیان عضو فراکسیون اکثریت مجلس شورای اسلامی، درباره ترکیب گروه  های سیاسی، گفت: نیروهای اصولگرا در انتخابات خبرگان و شوراها هماهنگ و یک سویه عمل می کنند.
اصولگرایان به احتمال زیاد لیست مشترکی بین روحانیت مبارز تهران، آبادگران و همچنین شورای هماهنگی نیروهای انقلاب خواهند داشت.
نماینده مردم سبزوار در مجلس با بیان این که جناح مقابل اصولگرایان می بایست به ترک تفرقه و ایجاد وحدت بپردازند، اظهار داشت: گروههای اصلاح طلب با توجه به محورهایی که به آن معتقد هستند و همچنین میزان انعطاف رهبران هر گروه، باید بعضی از نقاط تفرقه را کاهش دهند.
علی سرافراز نماینده مشهد معتقد است: هر دو جناح سیاسی فعال کشور باید به واقعیت ها در انتخابات توجه کنند و افرادی را در لیست خود قرار دهند که دارای تجربه سیاسی و مقبولیت بین مردم باشند و از علم خاصی برای موضوع خاصی برخوردار باشند تا مردم نیز به آنها اعتماد کنند.به گفته  عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، طبیعی است دو جناح راست و چپ که قبلا در انتخابات گذشته فعالیت می کردند این بار نیز حضور پیدا خواهند کرد، با این تفاوت که این بار جناح چپ شدیدتر فعالیت خواهد کرد. زیرا اصلاح طلبان در انتخابات شوراهای گذشته و مجلس هفتم و ریاست جمهوری به دلیل مشکلاتی که در چند سال گذشته داشتند، نتوانستند آرای مردم را کسب کنند، قاعدتاً در این دو انتخابات در حال فعالیت بیشتری هستند و شیوه هایی را اتخاذ می کنند تا بتوانند باز در صحنه سیاسی، آراء خوبی را از مردم کسب کنند.

کد خبر 96

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز