چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۸۸ - ۰۷:۵۲
۰ نفر

ترجمه عبدالحسین غلامرضایی: مقامات صنعت توریسم در چین انتظار دارند که با رشد درآمد3 درصدی نسبت به سال قبل روبه‌رو شوند

به گزارش خبرگزاری چین، با توجه به حوادثی از قبیل رکود اقتصادی و شیوع بیماری‌های عفونی نظیر آنفلوانزای خوکی که جهان را در بر گرفته و به صنعت توریسم در جهان آسیب زده است مقامات این کشور انتظار دارند که درآمد کشور را از این بابت افزایش دهند.

به گزارش انجمن گردشگری در چین، با اینکه تعداد جهانگردان خارجی در این کشور نسبت به سال قبل 5درصد کاهش نشان می‌دهد اما این انجمن با ایجاد طرح‌های محرک زا و تسهیلات لازم سعی در تشویق مردم به مسافرت دارد و تا حدی هم موفق شده است به‌طوری که این طرح 8درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

این انجمن امیدوار است که با رشد 3درصدی از نظر درآمد روبه‌رو باشد و درآمد آن به 2/1 تریلیون یوان(176 بیلیون دلار) در سال برسد.

این گزارش می‌افزاید پیش‌بینی ما این است که تعداد 124میلیون سفر به داخل کشور داشته باشیم که 5 درصد نسبت به سال قبل کاهش دارد. همچنین تعداد تورهای داخلی بیشتر از یک شب 10درصد افت خواهند داشت.

دای بین، معاون انجمن گردشگری چین می‌گوید گسترش آنفلوانزای خوکی در جهان در ماه آوریل گذشته صدمات زیادی به صنعت توریسم وارد کرد و این مصیبت در حالی اتفاق افتاده که جهان از رکود اقتصادی رنج می‌برد. با این حال ما نسبت به افزایش تعداد توریست‌های خارجی در نیمه دوم سال انتظار چندانی نداریم اما می‌کوشیم که تعداد گردشگران داخلی را افزایش دهیم. ما با ایجاد تسهیلات لازم برای مردم و انجام مسافرت به مناطق روستایی و خوش آب‌وهوا سعی در تشویق آنها داریم.

در 6 ماهه اول سال یک میلیون سفر بومی انجام شده که نسبت به سال قبل 10درصد افزایش داشته است و در آمدی بالغ بر 500میلیون یوان نصیب کشور شده است. همچنین از ماه ژانویه تا ژوئن سال‌جاری 5/22میلیون سفر خارجی انجام شده که نسبت به نیمه اول سال قبل یک درصد افزایش داشته است.

دای بین می‌گوید توریسم خارجی چین در حال افزایش بود اما در این مقطع زمانی آهنگ حرکت آن کند شده است. عده‌ای از توریست‌ها یا مسافرت خود را به تاخیر انداخته یا از انجام آن منصرف شده‌اند اما در سال گذشته نسبت به سال پیش این صنعت 9/11درصد افزایش داشت و 8/45میلیون نفرتوریست وارد کشور شدند. مجموع درآمد گردشگری در چین در سال گذشته 16/1تریلیون یوان بوده که 9/874 بیلیون آن از گردشگران داخلی و 9/283بیلیون آن از طریق گردشگران خارجی تامین شده است.

Xinhua.com

کد خبر 93901

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز