مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۴ آبان ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۵
۰ نفر

گروه شهری: پس از اینکه چندی پیش طرح دوطبقه‌شدن بزرگراه امام‌علی آغاز شد، این‌بار قرار است عملیات ساخت ادامه بزرگراه یادگار امام به‌صورت دوطبقه اجرا ‌شود

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران در حاشیه جلسه سامانه مرکز نظارت همگانی «1888» در جمع خبرنگاران، با اعلام این خبر گفت: برای احداث ادامه بزرگراه یادگار امام تا خیابان هاشمی در حال خرید زمین‌ها و تملک اراضی هستیم.

احمد دنیامالی افزود: این بخش از بزرگراه یادگار امام به شکل دوطبقه اجرا می‌شود و در حال حاضر پل دوربرگردان شمالی آن با روند تکمیلی خوبی در حال احداث است و با توجه به کانالی که در آن منطقه وجود دارد، حداقل 2سال دیگر آماده بهره‌برداری خواهد شد.

دنیامالی همچنین به اجرای طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی اشاره کرد و گفت: تاکنون 75‌درصد طرح اجرایی شده و تا پایان سال آینده برنامه احداث 500 کیلومتر کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی به پایان می‌رسد.

وی اقدامات شهرداری برای برطرف کردن محل‌های آبگرفتگی را در مقایسه با 2 دهه گذشته بی‌نظیر اعلام کرد. دنیامالی یادآور شد: اختلاف ارتفاع از شمال به سمت مرکز و جنوب شهر تهران باعث تشکیل روان‌آب‌ها و در نتیجه سیل در برخی مواقع می‌شود. او در عین حال بر ضرورت همکاری شهروندان تهرانی برای کاهش تعداد محل‌های آبگرفتگی در فصل زمستان تاکید کرد.

تکمیل 600 متر از بزرگراه دوطبقه امام علی

دنیا‌مالی در ادامه گفت: تاکنون 600 متر از بزرگراه امام علی حد‌فاصل میدان محلاتی تا اول خیابان پیروزی آماده شده است و بخش دیگری از این بزرگراه از سمت محلاتی به سمت جنوب نیز پس از انتخاب پیمانکار و گشایش LC به‌زودی آغاز می‌شود. وی با تاکید بر اینکه کل محور بزرگراه امام‌علی ظرف مدت 5 سال آماده خواهد شد، ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای بخش دوطبقه بزرگراه از میدان محلاتی به سمت دولت آباد 250 میلیارد تومان است.

تونل توحید؛ بهترین طرح دوران کاری

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران در پاسخ به این سؤال که آیا یک ماه به زمان افتتاح تونل «توحید» باقی مانده است، گفت: یک ماه و نیم باقی مانده، یک روز هم برای ما، یک روز است.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا تاکنون به درخواست شورای شهر برای ارائه گزارش‌های مرتبط با رسیدگی به نگرانی‌های تونل توحید عمل نکرده‌اید، توضیح داد: در بازدید‌های مکرر و جلساتی که در کمیسیون‌ها با اعضای شورای شهرداریم به نگرانی‌های آنان جواب داده می‌شود.

دنیامالی با بیان اینکه پروژه تونل توحید بهترین طرح دوران کاری‌‌اش است، گفت: من مطمئن هستم پس از بهره‌برداری از این تونل، برخی قضاوت‌های نادرست درمورد آن برطرف می‌شود.

ادامه بزرگراه همت تا وردآورد

وی همچنین از انجام توافقات لازم برای احداث ادامه بزرگراه همت تا وردآورد در آینده نزدیک خبر داد و افزود: فاز اول این طرح به طول 5 کیلومتر خواهد بود؛ ضمن اینکه روش‌های تامین منابع آن متفاوت بوده و از ناحیه شهرداری نخواهد بود.

کد خبر 93799

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز