دوشنبه ۴ آبان ۱۳۸۸ - ۰۶:۰۷
۰ نفر

کریم اعظمی: نیمکت‌نشینی سیاوش اکبرپور فوتبالیستی که سبک بازی‌اش مورد پسند امیر قلعه‌نویی است در نهایت اختلاف‌های این بازیکن را با صمد مرفاوی به شدیدترین حد ممکن رساند تا باشگاه استقلال تا اطلاع ثانوی او را اخراج کند.

سیاوش در آخرین بازی آبی‌پوشان مقابل صبای قم، 90 دقیقه روی نیمکت نشست و پس از پایان بازی بود که دوربین‌های تلویزیونی به سمت اکبرپور هجوم آوردند و او در مورد نیمکت‌نشینی اینگونه علیه مرفاوی حرف زد: «مطمئن هستم که نیمکت‌نشینی من به مسائل فنی مربوط نمی‌شود و خیلی دوست دارم سرمربی به طور واضح توضیح بدهد که چرا مرا نمی‌خواهد.

سال‌ها در استقلال بازی کرده‌ام و نحوه برخورد با من که یکی از بازیکنان قدیمی این تیم هستم به هیچ عنوان درست نیست. من مستحق نیمکت‌نشینی نیستم و اگر این شرایط ادامه داشته باشد به زودی از استقلال جدا خواهم شد.» بعد از صحبت‌های مهاجم نیمکت‌نشین استقلال بود که خبرنگاران به دنبال صمد مرفاوی رفتند تا حرف‌های سرمربی این تیم را بشنوند. مرفاوی برخلاف اکبرپور چهره‌ای عصبانی نداشت و در حالی که روی لب‌هایش لبخندی نقش بسته بود این‌گونه جواب سئوالات را داد: «دلایل نیمکت‌نشینی اکبرپور فقط به مسائل فنی مربوط می‌شود و این من هستم که تشخیص  می‌دهم کدام بازیکن در ترکیب ثابت باشد و کدام بازیکن روی نیمکت بنشیند.»

اخراج اکبرپور از استقلال

امیررضا واعظی آشتیانی هفته گذشته و در برنامه 90 با صراحت اعلام کرد که هیچ بازیکنی در استقلال نمی‌تواند با تهدید، داد و فریاد زدن و حاشیه درست کردن به ترکیب اصلی برسد. پس از مصاحبه‌های اعتراض‌آمیز اکبرپور، قابل پیش‌بینی بود که باشگاه استقلال تصمیم سختی در مورد این بازیکن بگیرد. سرانجام سایت رسمی این باشگاه ظهر روز گذشته در خبری که روی خروجی خود قرار داد از کنار گذاشتن اکبرپور خبر داد و نوشت: «سیاوش اکبرپور با نظر باشگاه استقلال تا اطلاع ثانوی اجازه حضور در تمرینات را نخواهد داشت و از همراهی این تیم محروم شد.»

باشگاه استقلال اعلام کرد که قرار است در روزهای آینده و با برگزاری جلسه‌ای، وضعیت مهاجم 25 ساله استقلال مشخص شود. به این ترتیب اکبرپور در سفر به اصفهان استقلال را همراهی نمی‌کند.استقلال در شرایطی اکبرپور را اخراج کرده است که این بازیکن در تمرین‌های روز شنبه با لباس شخصی حاضر شد و همراه با دیگر بازیکنان تمرین نکرد تا اختلاف‌های او با استقلال به اوج برسد.

در این میان مدیر روابط عمومی استقلال هم که همسو با سیاست‌های این باشگاه حرکت می‌کند در خصوص وضعیت اکبرپور می‌گوید: «او همراه این تیم به اصفهان نخواهد آمد. هیچ بازیکنی نمی‌تواند با مصاحبه به ترکیب اصلی راه پیدا کند و هرکدام از نفرات تیم براساس توانایی‌ها و تشخیص کادر فنی در ترکیب ثابت قرار می‌گیرند. اکبرپور برای نشان دادن خود، راه را اشتباه می‌رود.»

شایعه حضور اکبرپور در سپاهان

 چند هفته پیش بحث حضور اکبرپور در پرسپولیس و مذاکرات پنهانی او با حبیب کاشانی مطرح شد ولی مهاجم استقلال این موضوع را تکذیب کرد. این در حالی بود که فهرست پرسپولیس برای جذب بازیکن فقط یک جای خالی دارد و آنها می‌خواهند علی کریمی را دوباره در اختیار بگیرند. حالا و در شرایطی که اختلاف‌های اکبرپور با استقلالی‌ها شدیدتر از حد ممکن شده است، شایعات مختلفی درخصوص حضور این بازیکن در سپاهان و کار کردن با مربی سابقش شنیده می‌شود.

از طرفی سپاهانی‌ها برای جذب یک بازیکن لیگ برتری محدودیتی ندارند و قلعه‌نویی هم تمایل به جذب این بازیکن دارد ولی بعید به نظر می‌رسد واعظی آشتیانی رضایت‌نامه اکبرپور را برای حضور در تیم قلعه‌نویی صادر کند. اکبرپور در شرایطی از استقلال اخراج شده که پس از این اتفاق حاضر نیست با رسانه‌ها گفت‌وگو کند.

البته او در محافل خصوصی و در گفت‌وگویی که با نزدیکانش داشته به این موضوع اشاره کرده که استقلالی‌ها نسبت به او حساس هستند و معتقدند که اکبرپور بازیکن امیر قلعه‌نویی است و نتایج سپاهان را با حساسیت خاصی دنبال می‌کند.

خاطرات سیاه لیگ ششم

اکبرپور و مرفاوی از لیگ ششم که سرمربیگری استقلال بر عهده مرفاوی بود با یکدیگر رابطه جالبی ندارند و اکبرپور یکی از بازیکنانی بود که وقتی استقلال در هفته‌های پایانی آن مقطع از قهرمانی بازماند در مصاحبه‌ای، ضعف کادر فنی را عامل اصلی این اتفاق دانست.

او در آن مصاحبه مدعی شد برای مرفاوی زود بود که به عنوان سرمربی استقلال مشغول به کار شود و درست از زمانی که سایه امیر قلعه‌نویی از روی سر تیم برداشته شد، صدر جدول از دست رفت. مرفاوی آن سال در خط حمله فقط اکبرپور و علیزاده را در اختیار داشت و چاره‌ای جز آنکه با مهاجم ناراضی کنار بیاید،  نمی‌دید. اکبرپور در دوران سرمربیگری مرفاوی بارها در بازی‌های حساس از زمین اخراج شد و حتی به دلیل مسائل انضباطی 10 هفته محروم شد و دست صمد را  خالی گذاشت.

پیش از آغاز فصل جدید اکبرپور و مرفاوی به دلیل خاطرات ناخوشایندی که از هم داشتند تمایلی به همکاری نداشتند اما سیاست باشگاه استقلال برحفظ بازیکنانی که با باشگاه قرارداد داشتند استوار بود و آشتیانی به همین دلیل آنها را به صلح دعوت کرد. مرفاوی هنوز خاطرات لیگ ششم را فراموش نکرده و معتقد است حضور چهار مهاجم آماده در استقلال کفایت می‌کند.

مرفاوی خواهان جذب فشنگچی

صمد مرفاوی، سرمربی استقلال که در نیم‌فصل اول در ناحیه چپ تیمش مشکلات زیادی داشت پس از جذب محسن یوسفی به دنبال جذب یک بازیکن چپ‌پای دیگر است. وی طی جلسه‌ای که با واعظی‌آشتیانی داشته از او خواست تا امیرحسین فشنگچی، دفاع چپ صبای قم را به خدمت بگیرد اما می‌گویند مدیرعامل استقلالی‌ها با جذب این بازیکن مخالفت کرده است. واعظی‌آشتیانی برای جذب بازیکن به فاکتورهای دیگری به غیر از مسائل فنی اهمیت می‌دهد که به گفته او فشنگچی این فاکتورها را ندارد. به نظر می‌رسد سرخابی‌های پایتخت تا تمام سربازی‌های صبا را به خدمت نگیرند آرام نخواهند گرفت! بعد از محسن یوسفی و عادل کلاه‌کج، نوبت فشنگچی است که راهی یکی از این دو تیم شود.

حکم تبرئه عمران‌زاده صادر شد

حکم تبرئه حنیف عمران‌زاده از سوی دادگاه همدان صادر شد و این بازیکن به گفته خودش از این به بعد مشکلی برای بازی نخواهد داشت. عمران‌زاده در خصوص این موضوع می‌گوید: «من به خاطر اتفاقاتی که قبل از شروع فصل پیش آمد محروم شدم ولی حالا دادگاه همدان، حکم تبرئه من را صادر کرده و این حکم به باشگاه استقلال هم رسیده است.

با این شرایط دلیلی ندارد که محرومیت من تا پایان نیم‌فصل ادامه داشته باشد و با حکم تبرئه دادگاه باید کارت بازی من صادر شود.» عمران‌زاده در پاسخ به این سئوال که آیا قرار است از استقلال جدا شوی، تاکید می‌کند: «این خبرها در حد شایعه است و بعد از این همه سختی که کشیدم دلیلی ندارد از استقلال جدا شوم چون می‌خواهم در این تیم به موفقیت برسم. باشگاه هم در حال حاضر به دنبال گرفتن کارت بازی من است و امیدوارم تا آخر این هفته مجوز بازی‌ام صادر شود.»

مدافع استقلال در پاسخ به این سئوال که فکر نمی‌کنی قرار گرفتن در ترکیب ثابت استقلال برای تو سخت باشد، تاکید می‌کند: «من در تمامی جلسات تمرینی حاضر بودم و از لحاظ آمادگی بدنی و شرایط روحی مشکل خاصی ندارم. نهایت تلاشم را می‌کنم تا به ترکیب اصلی برسم و بقیه مسائل هم به صمد مرفاوی مربوط می‌شود.»

کد خبر 93703

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز