یکشنبه ۳ آبان ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۹
۰ نفر

گروه شهری: شهرداری تهران با تشکیل شورای عالی قرآنی کار ترویج فرهنگ قرآنی در شهر تهران را آغاز کرده است

به گفته محمد هادی ایازی، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران هم اکنون کار ساخت 8 مجموعه قرآنی در مناطق مختلف شهر تهران دردست اجراست.نصب تابلوهای فرهنگی و طراحی شعارها و پیام‌های مذهبی با استفاده از ظرفیت تبلیغاتی شرکت واحد اتوبوسرانی و شبکه مترو حتی روی بلیت‌های الکترونیکی  گام‌های موثری است که از سوی مدیریت فرهنگی شهرداری برداشته شده است.

وی در گفت‌وگوی اختصاصی با همشهری، گفت: مدیریت شهری علاوه بر مشارکت در تجهیز و توسعه موزه ملی قرآن کریم به عنوان گنجینه ای از برجسته‌ترین آثار قرآنی کشور، گام های مؤثری را در تقویت زیر ساخت های فرهنگی شهر تهران برداشته است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران گفت: طراحی و احداث 40 باب مسجد توسط شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران و مناطق 22گانه ، تجهیز و ایمن سازی بیش از 250 مسجد شهر تهران با سیستم  اطفای حریق با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال، بیمه تمامی مساجد و حوزه های علمیه سطح شهر تهران در مقابل آتش سوزی، تجهیز کتابخانه بیش از 75 حوزه‌علمیه شهر تهران، ‌احداث و تجهیز 3‌باب دارالقرآن الکریم در مناطق یک، 16و17 و یک باب مهد قرآن کریم در منطقه 10 در سال 87 از جمله اقدامات شهرداری تهران در امور قرآنی و مذهبی است.

ایازی اظهار داشت: شهرداری تهران علاوه بر یک میلیاردتومانی که سال گذشته صرف تجهیز کانون‌ها و موسسات قرآنی مردم نهاد، دانشجویی و دانش‌آموزی کرد در6 ماهه امسال نیز مبلغی بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال در این زمینه هزینه کرده است.

به گفته ایازی، شهرداری تهران در اوائل ماه محرم هر سال با برپایی نمایشگاه عطر سیب به تجهیز مساجد ، حسینیه‌ها و هیأت‌های مذهبی می پردازد. شهرداری تهران همچنین با در اختیار گذاردن فضاهایی نظیر خانه های فرهنگ ، سالن اجتماعات فرهنگسراهای تابعه و .... اماکن مورد نیاز برای تشکیل جلسات و محافل قرآنی را در اختیار برپاکنندگان آن قرار می‌دهد.

مشروح فعالیت های قرآنی شهرداری تهران و شرح کامل مصاحبه دکتر ایازی،طی روزهای آینده در صفحه شهرآرا منتشر خواهد شد.

کد خبر 93690

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز